راهنمای تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا

تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا

امروز در یکی دیگر از مقالات سایت پکیجکار قصد داریم در مورد راهنمای تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا صحبت کنیم و در وحله اول تمام تلاش خود را خواهیم کرد که خودتان بتوانید مشکل دستگاه را برطرف کنید.

ولی اگر احیانا قادر به برطرف کردن عیب پکیج نشدید اصلا نگران نباشید چون برای این منظور ما به شما تعمیرکار متخصص پکیج پرلا بوتان را در محدوده محل سکونتتان معرفی خواهیم کرد.

اگر به دنبال تعمیر پکیج هستید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید 09123046539

راهنمای تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا

صرفنظر از اینکه اطلاعات شما در زمینه پکیج تا چه اندازه می‌باشد برای اینکه بدانید مشکل دستگاه چیست باید عیب یابی پکيج بوتان مدل پرلا را انجام دهید.

البته قبلا در مقاله ای جداگانه به صورت مفصل در مورد آموزش عیب یابی و تعمیر انواع پکیج دیواری بوتان مطالبی را ارائه دادیم که پیشنهاد میکنم حتما بعد از مطالعه این مطلب سری هم به اون مقاله بزنید. ولی در این مقاله به طور اختصاصی در مورد معایب پکیج پرلا بوتان توضیحاتی را داده ایم.

همانطور که قبلا هم در مقالات متعددی عرض کرده ام عیب یابی پکيج دیواری به دو صورت انجام می‌شود :

  1. عیب یابی بوسیله شناسایی کدهای خطا
  2. عیب یابی بوسیله بررسی عملکرد پکیج

نکته : جهت عیب یابی در انواع پکیج دیواری قبل از هر اقدامی اگر متوجه شدید روی نمایشگر دستگاه کد خطایی ظاهر شده است و یا برخی از چراغ ها چشمک می‌زنند باید نسبت به شناسایی ارور مورد نظر اقدام کنید

برای این منظور در پکیج دیواری بوتان مدل پرلا باید لیست کدهای خطای این پکیج را به همراه روش برطرف کردن آنها را داشته باشید.

عیب یابی پکيج بوتان مدل پرلا

برای راحتی هر چه بیشتر شما ما لیست کامل کدهای خطای پکیج بوتان مدل پرلا را به همراه شرح خطا و همچنین روش برطرف نمودن هر خط را برایتان آماده کرده ایم که عیب یابی پکيج بوتان مدل پرلا را خیلی راحت انجام دهید.

همانطور که همیشه عرض کرده ایم در عیب یابی انواع پکیج دیواری اولویت با بررسی کد خطا می‌باشد و در صورتی که ایراد دستگاه با کد خطا ظاهر نشده بود باید بوسیله بررسی عملکرد دستگاه نسبت به عیب یابی اقدام نمایید.

کد خطای پکیج بوتان مدل پرلا

کد خطای پکیج بوتان مدل پرلا در واقع به اعداد و حروف لاتینی گفته می شود که روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود.

برد الکترونیک بوسیله سنسورهایی که در تمام قسمت های پکیج وجود دارد کلیه عملکرد پکیج را زیر نظر دارد و مادامی که در قسمتی از این عملکرد خللی ایجاد شود برد کنترل بوسیله نشان دادن ارور شما را از قسمتی که دچار مشکل شده است آگاه می‌کند، بدین ترتیب عيب یابی پکيج براحتی صورت خواهد گرفت.

در پکیج های دیواری آنالوگ که نمایشگر دیجیتالی ندارند کد خطا یا به عبارتی ارور بوسیله چشمک زدن یک یا چند چراغ روی پنل مشخص می‌شود.

در پکیج پرلا بوتان کدهای خطا بوسیله اعدادی روی نمایشگر نشان داده می‌شود، این اعداد از 01 آغاز می شود و کنار هر عدد حرف لاتین E که مخفف کلمه Error می‌باشد نشان داده می شود. به عنوان مثال E01 

کد خطای E01 پکیج بوتان مدل پرلا

(به همراه روشن شدن چراغ قرمز چشمک زن) 

ظاهر شدن این خطا روی نمایشگر پکیج بوتان مدل پرلا به این معنی است که شعله تشکیل و یا تشخیص داده نشده است .

قبل از هر توضیحی بهتره عملکرد سیستم احتراق و تشکیل و تشخيص شعله را در این پکیج دیواری یاد بگیرید :

برد الکترونیک با دستور به شیر کنترل گاز و همزمان الکترود جرقه زن جریان گاز وصل و جرقه زن باعث تشکیل شعله خواهد شد.

بعد از این که شعله تشکیل شد، میله یونیزاسیون، یون های منفی داخل شعله را جذب میکند و به برد میفرستد. در نتیجه برد متوجه شعله میشود و اجازه میدهد که شعله پکیج پایدار بماند.

حال آنکه در هر یک از مراحل فوق خللی بوجود آید به این معنا که شعله به دلایلی روشن نشود و یا شعله روشن شده ولی به خاطر وجود اشکال در سیستم یونیزاسیون برد متوجه روشن بودن شعله نشود برد الکترونیک سریعا عملکرد دستگاه را متوقف می‌کند و ارور E01 در پکیج بوتان مدل پرلا ظاهر می شود.

 پس به طور خلاصه عدم تشکیل و یا تشخیص شعله پکیج و به عبارتی ارور E01 پکیج بوتان مدل پرلا به چهار دلیل می‌باشد :

  1. خرابی الکترود جرقه زن پکیج
  2. خرابی میله یون پکیج
  3. خرابی برد الکترونیک
  4. خرابی شیر برقی گاز

برای بررسی بیشتر روی ارور E01 بوتان این لینک میتونه براتون مفید باشد

روش رفع ارور E01 بوتان پرلا

قبل از هر اقدامی ابتدا از باز بودن گاز ورودی پکیج اطمينان حاصل نمایید چون در صورت قطع بودن گاز نیز همین ارور مشاهده می‌شود.

در مرحله بعدی و پس از باز کردن کاور پکیج بهتره پیچ های محفظه احتراق را نیز باز کنید تا بتوانید شعله را ببینید

اگر جرقه زن کار میکند اما شعله تشکیل نمیشود مشکل از یکی از موارد زیر است:

 

  1. خرابی جرقه زن پکیج
  2. خرابی برد الکترونیک
  3. خرابی شیر برقی گاز
  4. بسته بودن شیر گاز خانه
  5. هوا داشتن لوله های گاز خانه

ابتدا اطمينان حاصل کنید که شیر کنترل، گاز را باز می‌کند برای این منظور پس از ریست یک فندک روی برنر روشن کنید اگر مشکل از جرقه زن باشد و شیر کنترل، گاز را باز کند شعله روشن خواهد شد.

اما اگر پس از ریست حتی با فندک هم شعله روشن نشود احتمالا یا گاز بسته است یا بوبین 220 شیر کنترل گاز سوخته است و همچنین در موارد نادری ممکن است رله شیر کنترل گاز روی برد الکترونیک سوخته باشه.

در مواردی ممکن است به علت شکستن چینی جرقه زن، جرقه به صورت دقیق روی برنر نباشد که در این حالت می‌بایست اقدام به تعویض جرقه زن نمایید.

اگر شعله روشن شد ولی پس از چند ثانیه مجدد خاموش شود احتمالا میله یونیزاسیون مشکل دارد و یا فاصله آن تا برنر مناسب نباشد (فاصله مناسب 3 تا 5 میلی‌متر است)

در مواردی نیز سولفاته شدن سر میله یون نیز باعث کم شدن حساسیت آن می‌شود که در این حالت بوسیله یک سمباده نرم اقدام به تمیز کردن میله یون نمایید.

کد خطای E02 پکیج بوتان مدل پرلا

(به همراه روشن شدن چراغ قرمز چشمک زن)

ارور 02 در پکیج پرلا بوتان به معنای فعال شدن کلید حرارتی می‌باشد. کلید حرارتی و یا ترموستات حد قطعه ای است که از قطعات پکیج در مقابل آسیب حرارت زیاد مراقبت می‌کند و به محض رسیدن دمای پکیج به حد 105 درجه این ترموستات باز می‌شود و با باز شدن این ترموستات برد الکترونیک کلیه عملکرد دستگاه را متوقف می‌کند و بوسیله نمایش این کد خطا به ما اطلاع می‌دهد.

در حالت کلی یکی از موارد زیر دلیل بروز ارور E02 در پکیج پرلا بوتان می‌باشد :

 

  1. خرابی سنسور حد
  2. کار نکردن پمپ پکیج (سوختن سیم پیچ پمپ یا گیرپاژ بودن)
  3. وجود رسوب داخل رادیاتور پکیج و مدار
  4. بسته بودن شیر های رادیاتور ها

روش رفع ارور E02 پکیج بوتان مدل پرلا

معمولا ظاهر شدن این ارور به اصطلاح ما به این معنا است که دستگاه جوش آورده که این جوش آوردن با سر و صدای زیاد از داخل پکیج همراه است.

قبل از هر اقدامی یک بار پکیج را ریست کنید اگر نمی‌دانید چطور پکیج را ریست کنید به مقاله نحوه ریست پکیج مراجعه کنید.

به طور خلاصه برای ریست پکیج بوتان مدل پرلا باید کلید سمت چپی را روی حالت خاموش قرار دهید و مجددا آن را به سمت حالت زمستانه بچرخانید.

در صورتی که برای چند لحظه ارور برطرف شد به این معناست که کلید حرارتی سالم می‌باشد و باید به سراغ دلایل دیگر بروید.

ولی در صورتی که این ارور حتی برای یک ثانیه هم قطع نشد سه دلیل می‌تواند داشته باشد :

 

  1. خرابی سنسور حد
  2. شکسته شدن کلید سمت چپی از داخل
  3. بیش از حد گرم بودن سنسور ( ده دقیقه به سنسور فرصت دهید و مجددا پکیج را ریست کنید)

.ولی در صورتی که برای لحظاتی ارور برطرف شده و پس از چند ثانیه مجدد همین ارور ظاهر شد به دلایل زیر مربوط می‌شود :

  1. رسوب داشتن مبدل ثانویه
  2. بسته بودن شیرهای رفت و برگشت و یا شیرهای رادیاتورها (در حالت زمستان)
  3. گیرپاژ بودن پمپ سیرکولاسیون

 

در صورت گیرپاژ بودن پمپ سیرکولاسیون براحتی میتونید آن را با روغن روانکاوی کرده ولی اگر پمپ معیوب شده بود نیز با ما تماس بگیرید تا نسبت به تعمیر پمپ اقدام کنیم (متاسفانه و یا خوشبختانه ما تنها مرکزی هستیم که تعمیر پمپ پکيج را در کشور انجام می‌دهیم)

 

 

ارور E03 در پکیج بوتان مدل پرلا

(به همراه روشن شدن چراغ قرمز چشمک زن) 

یکی از پرتکرار ترین ارور های این پکیج دیواری ارور 03 می‌باشد.

این ارور در پکیج های بدون فن مربوط به دودکش و ترموستات دود می‌باشد و در دستگاه های فن دار مربوط به پرشر سوئیچ هوا و عدم تامین اکسیژن جهت احتراق می‌باشد.

اگر مشکل به خاطر عدم تامین اکسیژن نبود دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش را باز کنید و در غیر این صورت دلایل اصلی بروز کد خطای 03 پکیج بوتان مدل پرلا :

  1. خرابی پرشر سوئیچ دود پکیج
  2. خرابی فن پکیج
  3. خرابی برد الکترونیک پکیج

روش رفع ارور E03 پکیج پرلا بوتان

 

برای رفع این ارور علاوه بر چک کردن پرشر سوئیچ هوا و تمیز کردن ونتوری فن و شیلنگ پرشر می‌بایست اقدام به تنظیم شعله پکیج بوسیله گیج فشار سنج نمایید و همچنین از باز بودن مسیر دودکش در دستگاه بدون فن اطمينان حاصل فرمایید.

اگر فن کار نمی‌کند ابتدا از روان بودن پروانه آن مطمئن شوید و نهایتا برق مستقیم به فن بدید اگر فن کار کرد احتمالا برد الکترونیک دچار مشکل شده است و برای تعمیر آن میتونید با ما تماس بگیرید.

در مواردی نیز دلیل بروز این ارور خرابی پرشر سوئیچ هوا می‌باشد. لازم به ذکر است که پرشر سوئیچ هوای پکیج های بوتان باید دقیقا مشابه اصلی باشد وگرنه احتمال کار کردن  آن یک از ده می‌باشد.

کد خطای E04 پکیج بوتان مدل پرلا

(به همراه روشن شدن چراغ قرمز چشمک زن) 

ارور 04 پکیج پرلا که  با روشن شدن چراغ قرمز همراه می‌باشد به دلیل کمبود فشار بار پکیج می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید فشار بار در انواع پکیج دیواری می‌بایست حد فاصل 1 تا 1/5 بار باشد.

در صورت پایین آمدن فشار بار به زیر نیم بار این ارور ظاهر می شود.

 

روش رفع ارور 04 پکیج بوتان مدل پرلا

در صورت بروز این ارور باید از طریق شیر پرکن اقدام به تزریق آب به سیستم نمایید. برای این منظور شیر آبی رنگی که در زیر پکیج قرار گرفته است را ابتدا کمی به سمت پایین بکشید و سپس در جهت خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا فشار بار مابین یک تا یک و نیم برسد سپس آن را ببندید.

 

اگر با باز کردن شیر پرکن فشار پکیج بالا نمیرود به یکی از دلایل زیر مربوط می‌شود :

  1. خرابی شیر پر کن پکیج
  2. گرفتگی مسیر شیر پر کن
  3. خرابی مانومتر پکیج
  4. گرفتگی مسیر مانومتر
  5. کم بودن فشار آب ورودی به پکیج

برای رفع این پنج مورد بوجود آمده نیز پیشنهاد می کنم اگر زیاد فنی نیستید خودتان اقدام نکنید چون ممکن هزینه های بیشتری را متحمل شوید، کافیست به یکی از شماره های شرکت پکیجکار تماس حاصل نمایید تا در اسرع وقت همکاران ما مراجعه و مشکل را با کمترین هزینه حل کنند.

منبع :

کرمان تاسیسات

6 دیدگاه ها

  • سلام ممنون از راهنمایی شما
    پکیج من مدل پرلا پرو هست
    شیر پرکنش مشکی رنگه همه جا گفتن آبی رنگ. بعد شیر پرکن هم که باز میکنم نه صدای میاد نه سریع پر میشه از 1 هم بالاتر نمیره ، شاید به 24 ساعتم نمیکشه که فشارش میوفته
    بعد اب گرم حمام هم که باز میکنم بعد چند لحظه سرد میشه یعنی باید آب گرم رو ببندم دوباره باز کنم تا گرم بشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید در ضمن شیر پرکن هم تعویض شد ولی درست نشد

  • دفعه اول که پکيج خراب شد زنگ زدم از نمایندگی بوتان اومدن گفتند برد خرابه و مبدل خرابه و پکیج را باید عوض کنید و ارزش درست کردن ندارد و رفت. من زنگ زدم به شما و تعمیرکار اومد هم برد را تعمیر کرد و هم مبدل را و با مبلغ 300 هزار تومان. الان بعد از 6 ماه از تعمیرش میگذره و دستگاه مثل ساعت کار میکنه. واقعا تازه فرق تعمیرکار را با تعویض کار فهمیدم چیه دمتون گرم

  • با تشکر از شرکت پکیجکار تعمیرکار اومد و کارش هم خوب بود. فقط یه مقدار دیر آمد، لطفا به تعمیرکاران بگید خوش قول تر باشند. ولی در عوض کارش خیلی عالی بود، به سرعت رفت سر مشکل و اونو حل کرد

  • دمتون گرم از این اطلاعات
    پکیج من هم خطای E01 میده وقتی چندبار خاموش و روشن میکنم عمل میکنه ولی وقتی شیرآب گرم رو میبندم مجددا برای روشن شدن همون کدخطا میزنه.. صدای جرقه زدنش هم میاد ولی روشن نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *