سرویس مجموعه فن پکیج

سرویس مجموعه فن پکیج در واقع شامل سرویس خود فن و کلیه قطعاتی که به نحوی با اگزوست فن تخلیه دود پکیج در ارتباط هستند می‌باشد، به عبارت دیگر سرویس و شستشوی پروانه فن پکیج و تمیز کردن و بررسی سالم بودن شیپوری فن و همچنین دو شیلنگه کردن و تمیز کردن شیلنگ های فن پکیج و همچنین بررسی سلامت پرشر سوئیچ هوا و در نهایت بررسی و تعویض (در صورت نیاز) لاستیک های صداگیر فن پکیج می‌باشد.

سرویس فن پکیج در صورت بروز شرح کد خطای 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور و روش رفع این ارور

خرابی فن پکیج

خوب حالا اگر دستگاه ‌شما پس از ریست و یا هنگام روشن کردن تا مرحله روشن شدن فن پیش می‌رود و چند لحظه بعد از استارت فن مجدد خاموش شده و یا چراغ قرمز روشن می‌شود و روی پانل پکیج ارور مربوط به فن مشخص می‌شود پیشنهاد می کنم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا رو‌ش سرویس کامل مجموعه فن پکیج را گام به گام بهتون آموزش بدم.

لازم به ذکر است که ارور در پکیج های آنالوگ که نمایشگر دیجیتال ندارد همان چشمک زدن و یا روشن شدن چراغ های روی پانل می‌باشد که برای پیدا کردن شرح هر ارور پیشنهاد میکنم به بانک ارور پکیج مراجعه کنید و با پیدا کردن مارک پکیج خود در بین برندهای موجود شرح ارور مورد نظر را در کدهای خطای پکیج مورد نظر مشاهده کنید.

چه زمانی نیاز هست فن پکیج سرویس شود؟

  1. همانطور که عرض کردم در مواقعی که فن روشن شده و پس از لحظاتی خاموش می‌شود
  2. از قسمت فن پکیج در هنگام کارکردن صدای زیادی می‌آید (کثیف بودن پروانه فن)
  3. در مواردی در صورت خاموش و روشن شدن مکرر پکيج
  4. پکیج ارور مربوط به فن و پرشر سویچ هوا می‌دهد
  5. زمانی که قصد سرویس کامل پکیج را دارید

نکته مهم قبل از باز کردن فن پکیج

در صورتی که شما تعمیرکار تازه کار هستید حتما بعد از باز کردن درب محفظه احتراق از تمامی قسمت های فن و پرشر سویچ هوا عکس بگیرید که هنگام نصب مجدد فن (بعد از سرویس) دچار استرس نشوید

سرویس فن پکیج

جهت سرویس فن پکیج پیشنهاد میکنم ابتدا دستگاه را از برق جدا کنید و سپس اقدام به باز کردن کاور پکیج نمایید. اگر اولین بار است قصد طریقه باز کردن کاور و درب پکیج دیواری را دارید از مقاله ای که در همین رابطه منتشر کردیم مراجعه کنید

در نهایت باید درب محفظه احتراق را نیز باز کنید، سپس دودکش را از روی پکیج جدا کنید و کنار بگذارید. در قدم اول برای سرویس فن پکیج سیم فن را که بوسیله یک فیش نرو ماده متصل است را جدا کنید. سپس شیلنگ پرشر سوئیچ هوا را نیز از روی فن جدا کنید.

با توجه به مارک پکیج باید به دنبال پیچ هایی باشید که فن را به پکیج متصل کرده است، این پیچ ها معمولا از نوع پیچ خودکار قوی می‌باشند. آن ها را یک به یک باز کرده و در ظرف کوچکی قرار دهید که گم نشوند. سپس باید فلنچ دودکش را نیز باز کنید، فلنچ هم با یک پیچ به قسمت بالای پکیج متصل شده است (البته در مارک های مختلف ممکنه کمی متفاوت تر باشد)

بعد از باز کردن تمامی پیچ های فن آن را به آرامی از روی پکیج جدا کنید و پایین بیاورید.

در قدم اول شیپوری فن را از لحاظ سالم بودن بررسی کنید. همان طور که از نامش پیداست این قطعه شباهت زیادی به شیپور دارد

در مواردی در اثر حرارت این قطعه دفرمه شده و عملکرد صحیح خود را نخواهد داشت که در این صورت باید حتما تعویض شود.

سپس باید فن پکیج را شستشو دهید. به این صورت که پروانه فن را زیر شیر آب بگیرید و کامل شستشو دهید، میتونید از کمی مایع شوینده استفاده کنید، تا جای ممکن سعی کنید آب روی سیم پیچ نریزه ولی اگر هم ریخت اصلا نگران نباشید با سشوار میتونید خشکش کنید. در نهایت شیلنگ های پرشر سوئیچ هوا را نیز باز کنید و بشورید. اگر شیپوری فن پکیج شما دو عدد خروجی دارد (یکی دهش و یکی مکش) برای اینکه حساسیت پرشر سویچ هوا را بیشتر کنید بهتره پرشر را دوشیلنگه کنید، برای این منظور اگر شیلنگ دیگری ندارید دو تا کار میتونی انجام بدی اول اینکه پرشر سوئیچ هوا را از روی بدنه که با پیچ متصل است باز کنید تا کمی نزدیک تر به فن بشه و بتونید همان شیلنگ پرشر را از وسط نصف کنید و تیکه دیگه شیلنگ را به سوراخ دیگه شیپوری فن (دقیقا بالا یا پایین محلی که شیلنگ پرشر به فن متصل می‌شود باید یک سوراخ دیگه باشه.) و سر دیگر شیلنگ را نیز به قسمت دیگر پرشر سویچ هوا متصل کنید.

همانطور که می‌دانید پرشر سوئیچ هوا دو عدد خروجی دارد یکی با مکش سوئیچ پرشر را وصل می‌کند و دیگری با دهش

بعد از تمیز کردن فن اتصالات آن را چک کنید و همچنین لاستیک های صداگیر فن را از لحاظ پارگی بررسی کنید. و نهایتا بلبرینگ بوش آن را روغن کاری کنید.

فن را سر جایش قرار داده و پیچ های آن را به درستی ببندید

حتما اگر فن دارای واشر و یا اورینگ بزرگ مابین محل اتصال فن روی هود پکیج بود آن را قرار دهید وگرنه برای عمل صداگیری در هنگام کار کردن فن به درستی صورت بگیرد اطراف محل اتصال بدنه فن که روی هود پکیج سوار می‌شود را مقداری چسب مزدا بزنید که اگر در آینده کمی پیچ های فن شل شد صدای زیادی ندهد.

شیلنگ های پرشر سوئیچ را متصل کنید. دقت کنید اگر شیلنگ ها را جابجا بسته بودید احتمالا پس از روشن شدن و استارت فن شاهده ارور پرشر سوئیچ هوا خواهید بود که در اون صورت شیلنگ ها را جابجا کنید.

دریچه های پلاستیکی بالای دودکش را باز کنید کنار بگذارید (لازم نیست باشه)

سعی کنید روی پکیج را توری فلزی که با نام توری مرغی شناخته می شود کاملا بپوشانید که به هیچ عنوان پرنده‌ها بالای پکیج لانه سازی نکند. چون به شدت برای دستگاه مخرب می‌باشند.

اگر بعد از نصب فن با اطمینان از نصب درست شیلنگ های پرشر هنوز ارور پرشر می‌دهد مطمئنا یا فیش پرشر را به درستی متصل نکردید و یا در نهایت پرشر سوئیچ هوا معیوب شده است. در اون صورت پرشر سویچ هوا را عوض کنید.

 

2 دیدگاه ها

  • سلام خسته نباشید واقعا ازشما تشکر میکنم من به کار پکیج علاقه دارم ولی هزینه برای دوره یا کلاس را ندارم ولی آموزشهای شما بسیار جامع هست دارم مرور میکنم

  • سلام واقعا ممنونم از راهنمایی خوبتون کلیه اطلاعات مفید و آموزشی در وبسایت تون قرار دادید ممنون از لطفتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *