سنسور NTC پکیج دیواری

سنسور NTC پکیج دیواری

همانطور که میدانید سنسور NTC پکیج دیواری یک مقاومت حرارتی به حساب می‌آید. برای اینکه با انواع مقاومت آشنا شوید و به طور کلی در مورد سنسورهای حرارتی پکیج اطلاعات جامعی کسب کنید پیشنهاد می کنم ویدئو زیر را مشاهده کنید.

سنسور NTC پکیج دیواری

سنسور حرارتی پکیج و یا به عبارتی ان تی سی پکيج دیواری در دو مدل ntc مصرفی که مربوط به اندازه گیری آب مصرفی و ntc گرمایشی که مربوط به اندازه گیری دمای آب مدار گرمایش می‌باشد وجود دارد.

سنسور های حرارتی در دو نوع مسقرر و جداری هستند، سنسور جداری و یا کلیپسی روی لوله بسته می‌شود و سنسور مسقررق داخل لوله بسته می‌شود و به همین جهت به طور مستقیم با آب در جریان است و بالطبع دمایی که گزارش می‌دهد دقیق تر می‌باشد

ایرادات شایع سنسور حرارتی پکیج دیواری

در برخی از پکيج ها و در اصل به خاطر کیفیت بد سنسور حرارتی که توسط بعضی از تعمیرکاران نصب می‌شود سنسور حرارتی مدار گرمایش روی مقاومت کاذب گیر می‌کند، این مشکل در برخی از پکيج ها دارای کد خطا می‌باشد مثل پکيج ایران رادیاتور که ارور 50-60 را شامل می شود و در برخی از پکيج ها مثل بوتان آنالوگ با ثابت شدن چراغ قرمز و عمل نکردن روی هیچ حالتی مشخص می‌شود.

در این حالت تنها تعویض ntc. مدار گرمایش مشکل بوجود آمده را حل می‌کند

سایر ایرادات مرتبط با سنسور حرارتی مربوط به عدم تشخیص دمای حقیقی و مشکلات این چنینی می‌باشد

ویدئو زیر همه چیز در مورد سنسورهای حرارتی پکیج دیواری

ویدئو زیر هم برای آشنایی با سنسور NTC پکیج دیواری پیشنهاد میکنم حتما مشاهده کنید تا درک صحیحی نسبت به این قطعه و نحوه عملکرد و همچنین عیب یابی و روش تعمیر آن کسب کنید
فیلم آموزشی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *