علت سوختن پمپ پکيج | علت خرابی پمپ پکيج

اگر شما در طول مدت استفاده از دستگاه پکیج شوفاژ تا به حال دو بار و گاهاً بیشتر با مشکل سوختن و یا خرابی پمپ پکيج برخورد کرده اید الان بسیار کنجکاو هستید که در واقع علت خرابی پمپ پکيج و یا علت سوختن پمپ پکيج چیست ؟ اگر به دنبال پیدا کردن پاسخ این سؤال ها هستید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دلایل خرابی مکرر پمپ پکيج

  • کیفیت پایین پمپ های موجود در بازار
  • کارکرد دستگاه بدون آب (فشار بار پایین)
  • گرفتگی مدار گردش آب (کثیف شدن توری صافی برگشت + بسته شدن شیرهای رادیاتورها به دلیل فرسوده بودن و باز و بست زیاد و…)
  • عدم استفاده از صافی برگشت و حرکت آشغال های مدار به داخل پمپ
  • وجود پیچ و خم های زیاد در مسیر لوله کشی رادیاتورها و یا استفاده از قطر لوله نامناسب در برخی قسمت ها و همچنین گرفتگي داخل اتصالات پلاستیکی به دلیل اتو کشی غیر استاندارد
  • بستن شیر رادیاتورها و روشن گذاشتن پمپ
اگر برای چندمین بار است که پمپ پکيج شما دچار مشکل شده است حتما از این مسئله به راحتی گذشت نکنید چون به طور قطع یک چیزی درست نیست وگرنه در حالت عادی و ایده آل پمپ پکيج حداقل باید بالای پنج سال مفید عملکرد داشته باشد، حتما از یک کارشناس باتجربه بخواهید برای بازدید و بررسی اوضاع مراجعه کند. در غیر این صورت تکرار این مسئله غیر قابل انکار است.

چرا پمپ پکيج مرتب میسوزه ؟

در وحله اول در صورت سوختن پمپ پکيج حتما به این موضوع دقت داشته باشید که از مارک خوب و اورجینال استفاده کنید و حدالامکان دارای گارانتی معتبر باشد.

پیشنهاد میکنم اگر به تعمیرکار اعتماد کامل ندارید حتما خودتان نسبت به خرید این قطعه از بازار اقدام کنید و سعی کنید بهترین مارک را تهیه نمایید، متاسفانه برخی از تعمیرکاران به دلیل کمی ارزان تر بودن اقدام به خرید قطعات بی کیفیت می‌نمایند.

در قدم بعدی حتما از تعمیرکار بخواهید قطعه پرشر سوئیچ آب را چک کرده و سلامت آن اطمینان حاصل کند، این قطعه در واقع سنسوری است که در صورت سالم بودن باعث میشه که اگر احیانا دستگاه بدون آب ماند عملکرد پکیج متوقف شود تا زمانی که فشار بار را تنظیم کنید.

در برخی مواقع خرابی پرشر سوئیچ آب باعث میشه دستگاه حتی بدون آب هم کار کند.

موضوع بعدی که حتما جهت اطمينان از آن می‌بایست کارشناس باتجربه بازدید کند وجود گرفتگی در مسیر مدار گرمایش هست، این گرفتگي گاهی به خاطر شیرهای رادیاتورها و گاهی از شیلنگ ها فرسوده و گاهی به خاطر لوله کشی ناشیانه و بسته شدن اتصالات پلاستیکی می‌باشد.

برای اطمینان از عدم گرفتگي در مدار گرمایش حتما از تعمیرکار بخواهید ورودی آب سرد را به شیلنگ رفت متصل کرده و شیر آب را باز کند و از شیلنگ برگشت تخلیه کند و دقت کنید ببینید فشار آب خروجی نسبت به فشار آب ورودی چقدر تغییر می‌کند، اگر زیاد تغییر می‌کرد باید به دنبال جای دقیق گرفتگي باشید

نداشتن صافی برگشت و خرابی پمپ پکيج

صافی برگشت و همچنین تمیز کردن توری آن به صورت دوره ای و مرتب نقش بسزایی در عمر پمپ پکيج دارد، البته بهترین کار نصب صافی های برگشت مغناطیسی می‌باشد، حتما نحوه تمیز کردن توری صافی را از تعمیرکار یاد بگیرید و سعی کنید حدالامکان در فصل زمستان هر 40 روز یکبار توری آن را تمیز کنید تا مسیر جهت گردش صحیح آب در مدار گرمایش کاملا باز باشد.

1 دیدگاه

  • به نظرم گزینه اول که همون کیفیت پمپ های بازار هستش، مهمترین علت خرابی پمپ ها هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *