دلایل افزایش حرارت پکیج


در این مقاله به صورت کامل به بررسی علت بالا رفتن دمای پکیج و یا به عبارتی علت افزایش بیش از حد دمای پکیج در انواع شوفاژ دیواری خواهیم پرداخت .  بعد از مطالعه این مقاله ارزشمند اگر تمایل به یادگیری بیشتر در مورد سرویس و آموزش صفر تا صد تعمیر پکیج دیواری دارید حتما به لینک فوق مراجعه نمایید. 

علت های بالا رفتن دمای پکیج دیواری

  • پمپ پکیج کار نمیکند و یا برق ۲۲۰ ولت به آن نمیرسد
  • پمپ پکیج گیرپاژ می‌باشد
  • مبدل حرارتی اصلی کیپ شده است
  • شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج بسته است
  • شیر و زانوی قفلی رادیاتورها بسته می‌باشد
  • شیلنگ های اتصال به پکیج (رفت و برگشت شوفاژ) مسدود شده
  • توری صافی برگشت پکیج کیپ شده است
  • بای پس دستگاه باز نمانده است
  • در پکیج های دو مبدل شیر سه طرفه در حالت تابستانی مانده است
  • مبدل ثانویه در قسمت آبگرم مصرفی کیپ شده است
  • NTC مدار گرمایش در حالت زمستانی در مقاومت بالا گیر کرده
  • در مغزی زیر پمپ و یا مسیر مدار گرمایش جسم خارجی گیر کرده
  • ترموستات حد معیوب شده است و یا سیم های اتصال آن قطع شده
  • در نهایت برد کنترل معیوب شده است 

پیش گفتار :

(قابل توجه همکاران عزیزی که تصور می‌کنند ما به منظور خراب کردن بازار کار ایشان اقدام به ارائه مطالب این سایت کرده ایم و از طرق مختلف قصد توهین به این مجموعه را دارند، بهتره بدونید ما هم مثل شما تنها منبع درآمدمان تعمیر پکیج می‌باشد و هدف از ارائه این مطالب به صورت رایگان خدا میدونه فقط به خاطر کمک به هم وطنان تنگ دستی هست که توانایی پرداخت هزینه تعمیرات را ندارند )

قبل از هر اقدامی پیشنهاد میکنم برای پیدا کردن دلیل بالا رفتن حرارت پکیج با مراجعه به مقاله در صورت خاموش شدن پکیج چه کنیم؟ ؟ کلیه نکات گفته شده را انجام دهید و در صورت عدم حل مشکل و بالا رفتن مجدد دمای پکیج به این صفحه بازگردید و تک تک موارد زیر را چک کنید .

1_ شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج در حالت باز می‌باشند (لازم به ذکر است که دسته شیرهای زیر پکیج باید در امتداد شیر باشند نه عمود بر شیر)

باز بودن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج

2_  شیرهای بالا و پایین رادیاتورها (شیر رفت و برگشت رادیاتور) باز می‌باشند (برای باز کردن شیر پایین رادیاتور ابتدا می‌بایست درپوش پلاستیکی آن را باز کنید و سپس بوسیله یک آچار آلن نمره ۶ یا ۸ اقدام به چرخاندن مغزی شیر در خلاف جهت عقربه های ساعت کنید)

باز بودن شیرهای بالا و پایین رادیاتور

3_ توری صافی برگشت بازدید شده است و جرم و آشغال های آن تمیز شده است (لازم به ذکر است که صافی برگشت روی شیلنگی که زیر پمپ پکيج متصل می‌شود قرار گرفته است)

تمیز بودن توری صافی برگشت پکيج

و همچنین فشار بار پکیج بیشتر از یک بار میباشد اما همچنان دستگاه شوفاژ دیواری شما پس از روشن شدن شعله به سرعت ارور افزایش بیش از حد دما را می‌دهد به احتمال قوی مشکل از پمپ می‌باشد که برای بررسی آن باید درب دستگاه را باز کنید، اگر برای اولین بار است که قصد باز کردن درب پکیج را دارید از مطلب طریقه باز کردن کاور و درب پکیج دیواری استفاده کنید.

پمپ پکيج کجاست؟

بعد از باز کردن درب پکیج شما می‌بایست پمپ پکيج را پیدا کنید

با توجه به تصویر بالا مطمئنا پمپ را پیدا خواهید کرد، در مرحله بعدی و البته بعد از اینکه پکیج را از برق کشیدید باید پیچ دوسوی روی پمپ را باز کنید و کنار بگذارید (ممکنه در حال باز کردن این پیچ مقداری آب از آن خارج شود که اصلا نگران کننده نیست) سپس بوسیله یک پیچ گوشتی باریک و یا فازمتر محور داخلی پمپ (این محور به پروانه پمپ متصل است و “روتور” نامیده می‌شود) را بچرخانید و اطمینان پیدا کنید که روتور به صورت روان می‌چرخد.

رفع گیرپاژ بودن پمپ پکيج

در موارد بسیاری این محور رسوب گرفته و به صورت روان نمی‌چرخد (اصطلاحاً پمپ گیرپاژ کرده) که در این صورت می‌بایست با همون فازمتر و همچنین اسپری روان کننده محور داخلی را چندین دور به سمت چپ و راست بچرخانید تا روتور روان شود.

اگر به این طریق محور پمپ هنوز جام بوده و روان نمیچرخید باید ابتدا آب سیستم را تخلیه کنید (اگر نمی‌دانید چطور آب سیستم را تخلیه کنید به مقاله بالا رفتن فشار بار پکیج چه خطری دارد؟ مراجعه کنید) و سپس اقدام به باز کردن سیم پیچ که بوسیله چهار عدد پیچ آلن که به حوضینگ متصل است نمایید و به صورت دستی روتور را روان کنید و همچنین با اتصال سیم برق مستقیم از عملکرد روان و صحیح پمپ در بیرون از دستگاه اطمینان پیدا کنید و نهایتا سر جایش ببندید.

بعد از اینکه از روان بودن محور داخلی پمپ مطمئن شدید و قبل از بستن پیچ دو سوی روی پمپ ابتدا برای لحظاتی دستگاه را به برق بزنید و از سالم بودن پمپ اطمینان حاصل کنید، برای این منظور قبل از به برق زدن فازمتر را محکم روی محور داخلی (روتور) قرار بدید و دستگاه را به برق بزنید در این لحظه اگر پمپ سالم و پرقدرت باشد باید فازمتر را پس زده و پر قدرت به گردش در بیاد، در غیر این صورت یا پمپ سوخته است و یا ضعیف می‌باشد و توانایی زیر بار رفتن را ندارد.

نکته :

اگر پکیج شما از نوع دو مبدل باشد در صورت کار نکردن پمپ چه در حالت شوفاژ و چه آب مصرفی در صورت روشن شدن شعله به سرعت دما بالا رفته و پکیج ارور افزایش دما می‌دهد ولی اگر پکیج شما تک مبدل باشد دستگاه روی حالت آبگرم مصرفی به خوبی کار می‌کند ولی به محض قرار دادن روی حالت زمستانی و بستن شیر آبگرم و روشن شدن شعله به سرعت دما بالا رفته و ارور افزایش دما میدهد.

دستگاه برای مدتی پس از روشن شدن شعله کار می‌کند سپس ارور افزایش دما می‌دهد :

اگر تمام موارد فوق را قدم به قدم چک کرده اید و ضمن اینکه دستگاه پس از روشن شدن شعله مدتی کار می‌کند و سپس ارور افزایش بیش از حد دما می‌دهد به این معنا می‌باشد که پمپ در حال کار می‌باشد، چون همانطور که در بالا ذکر شد در صورت خرابی و یا کار نکردن پمپ به هر دلیلی به محض روشن شدن شعله دمای دستگاه به شدت بالا می‌رود و ارور می‌دهد.

خوب همانطور که میدانید علت بالا رفتن دمای پکیج عدم گردش صحیح آب در مدار می‌باشد، و پمپ وظیفه به گردش در آوردن آب سیستم را دارد و اگر کار نکند آب گردش نمیکنه و دما به سرعت بالا می‌رود.

ولی اگر پمپ کار کند و پس از مدتی از روشن شدن شعله دما مجدد بالا رفته و پکیج ارور افزایش بیش از حد دما بدهد باید به غیر از پمپ به دنبال دلیل دیگری که باعث عدم گردش صحیح آب سیستم می‌شود باشید.

یکی دیگر از دلایل جلوگیری از گردش صحیح آب در مدار گرمایش و بالا رفتن دمای پکیج وجود هوا در پکیج و پمپ می‌باشد، که این هوا به داخل حوضینگ پمپ آمده و در صورت عدم تخلیه باعث ایجاد فضای خالی حول محور پروانه پمپ می‌شود و به همین خاطر آب در مدار به درستی چرخش پیدا نمی‌کند و دما افزایش پیدا می‌کند.

برای جلوگیری از این مشکل یک قطعه با نام ایرونت هواگیری خودکار دقیقا روی حوضینگ پمپ نصب شده که به صورت اتوماتیک هوای موجود در پمپ را تخلیه می‌کند. ایرونت هواگیری پمپ دارای یک درپوش پلاستیکی هست که برخی از تعمیرکاران تازه کار به دلیل داشتن نشتی اقدام به بستن آن می‌کنند که با بستن این درپوش سیکل هواگیری اتوماتیک را در پکیج مختل می‌شود و نهایتا بعد از مدتی شاهده ارور افزایش بیش از حد دما خواهید بود.

باز بودن ایرونت هواگیری روی پمپ پکيج

همانطور که میدانید پکیج دیواری دو حالت دارد تابستان و زمستان یا به عبارتی حالت آبگرم مصرفی و حالت گرمایشی

اگر دستگاه فقط روی یک حالت ارور افزایش بیش از حد دما بدهد :

پکیج روی حالت تابستانی یا آبگرم مصرفی به خوبی کار میکنه ولی به محض بستن شیر آبگرم دستگاه ارور افزایش بیش از حد دما می‌دهد :

علت :

  • سوختن و یا گیرپاژ بودن پمپ در پکیج تک مبدل
  • سوختن شیر موتوری و ماندن روی حالت تابستانی در پکیج دو مبدل
  • یکسره شدن فلوسویچ و یا فلورگلاتور

سوختن پمپ در پکیج تک مبدل و ارور افزایش بیش از حد دما در حالت زمستان

همانطور که در بالا ذکر شد در پکیج تک مبدل جهت گرم شدن آب مصرفی اصلا نیازی به عملکرد پمپ نمی‌باشد و پمپ سیرکولاسیون فقط زمانی وارد عمل می‌شود که شیر آبگرم بسته است و دستگاه روی حالت زمستانی می‌باشد، اگر در این حالت پمپ به هر دلیلی (گیرپاژ بودن یا سوختن) کار نکند دستگاه ارور میده

سوختن شیر موتوری و ارور افزایش بیش از حد دما

همانطور که میدانید همه پکیج های دیواری در آن واحد توانایی گرم کردن آب مصرفی و شوفاژ را به طور همزمان ندارند و در لحظه یا آب را گرم می‌کنند یا رادیاتورها را البته اولویت همیشه با آبگرم هست یعنی به محض باز شدن آب مصرفی پکیج رادیاتورها را دیگه گرم نمیکنه و کل آب گرم شده در مبدل اصلی به سمت مبدل ثانویه رفته تا آب مصرفی را گرم کند. با این تفاسیر قطعه ای که وظیفه هدایت آب به سمت رادیاتورها و یا آب مصرفی را دارد شیر موتوری نامیده می‌شود. این قطعه با توجه به دستوراتی که از برد کنترل می‌گیرد اقدام به هدایت آب به سمت مدار گرمایش و یا مبدل ثانویه (آب مصرفی) را دارد و در صورتی که شیر موتوری بسوزه و شافت آن روی حالت آبگرم ثابت مانده باشد قاعدتا توانایی اجرای دستور برد کنترل را ندارد و در این شرایط دستگاه تا زمانی که آب مصرفی باز است به خوبی عمل می‌کند ولی به محض بستن آبگرم چون مسیر حرکت آب در مبدل ثانویه بسته شده است ولی برد الکترونیک هنوز متوجه این موضوع نشده است، و برد طبق تنظیمی که قبلا انجام شده است و با تصور اینکه شیر موتوری وضعیت هدایت آب را به سمت رادیاتورها تغییر داده است فرمان برقراری شعله را می‌دهد و چون مسیر مبدل ثانویه بسته است به سرعت دمای پکيج بالا رفته و ارور می‌دهد.

یکسره شدن فلوسویچ و یا فلورگلاتور و ارور افزایش بیش از حد دما

همانطور که قبلا گفتم عیب اصلی فلوسویچ و فلورگلاتور نسبت به فلومتر این است که چون فلوسویچ و فلورگلاتور مثل یک سوئیچ باز و بسته عمل میکنند در صورت معیوب شدن و ماندن روی حالت باز برد کنترل به اشتباه تصور می‌کند آب مصرفی باز است و به همون خاطر شیر موتوری را روی حالت تابستانی قرار داده است و در این حالت تا زمانی که آب باز است دستگاه بدون عیب کار میکنه ولی به محض بسته شدن آب مصرفی پکیج ارور افزایش بیش از حد دما میدهد.

 

عمده ترین دلیل رخ دادن این خطا جرم گرفتگی و وجود رسوب در مدار هیدرولیکی پکیج و مبدل های دستگاه می باشد

که از طریق تماس با نمایندگی مجاز و انجام عمل اسید شویی و رسوب زدایی کامل این مشکل مرتفع می گردد.

ضمناً دلایل دیگری نیز منجربه بروز این خطا می شود که به صورت زیر عنوان می گردد:

۱-سوختگی و خرابی پمپ دستگاه
۲-سوختگی و خرابی شیر موتوری دستگاه
۳-بسته بودن مسیر بای پاس
۴-بسته بودن شیرهای رادیاتور در حال زمستانه پکیج
۵-خرابی ترموستات حد
۶-خرابی ترمیستور شوفاژ

 

 احتمالات دیگر 

ناشی از حرارت بیش از حد پکیج میباشد به عبارت دیگر سنسور حد دستگاه عمل کرده است

احتمال اول : پمپ مشکل دارد (خرابی یا نرسیدن برق به ان )

احتمال دوم : بسته بودن هواگیر یا ایرونت پمپ

احتمال سوم : بسته بودن مدار رادیاتور به هر دلیلی

ممکن است شیر رادیاتور ها بسته باشد چه شیر بالا یا پایین که معمولن شیر پایین با اچار الن ۸ باز و بسته میشود .

 

احتمال چهارم : مبدل اصلی رسوب گرفته است که یک حالت خاص از احتمال سوم میباشد

احتمال پنجم : خراب بودن یا به عبارت بهتر نیم سوز بودن سنسور شوفاژ باعث بروز این مشکل می‌شود

احتمال ششم : خراب بودن سنسور حد یا قطع بودن سیم ان که معمولن کم پیش می اید .

اگر می‌خواهید همیشه یک قدم از تعمیرکاران پکیج جلوتر باشید و ترفندهای آنها را برای سرکیسه کردن مشتری را یاد بگیرید پیشنهاد میکنم بعد از مطالعه این مقاله سری به مطلب تعمیر پکیج بزنید تا علاوه بر اینها مطالب آموزشی مفیدی را در رابطه با پکیج یاد بگیرید 

مهمترین دلیل بروز این مشکل

ولی در اکثر مواقع مهمترین دلیل افزایش بیش از حد دما از رسوب گرفتن مبدل حرارتی پکیج و همینطور رسوب گرفتن زیر شیلنگ برگشت پکیج و یا صافی برنجی برگشت میباشد که با رسوب زدایی رفع خواهد شد

توجه : حتما بعد از رسوب زدایی از فیلتر پلی مگنت که به عبارتی پلی فسفاتی هست که مغناطیسی دارد استفاده کنید تا زمان رسوب گرفتن مجدد طولانی تر شود

علت بالا رفتن دمای پکیج و یا به عبارتی علت بالا رفتن بیش از حد دمای پکیج دیواری سوالی هست که معمولا برخی از مصرف کنندگان انواع پکیج شوفاژ به دنبال پیدا کردن جواب آن هستند، ما در این مطلب قصد داریم تمام دلایلی که باعث بالا رفتن دمای پکیج می‌شود را یک به یک شرح داده و روش های برطرف نمودن مشکل را خدمتتان ارائه بدیم.

دلایل بالا رفتن دمای پکیج

به طور معمول دمای نرمال استفاده از دستگاه پکیج شوفاژ دیواری مابین 50 تا 75 درجه می‌باشد که قانوناً دمای 75 درجه چه در آب مصرفی و چه در سیستم گرمایشی و شوفاژ بسیار زیاد می‌باشد، به طوری که در سیستم تمام پکیج های دیواری ترموستاتی قرار داده شده است که اگر به هر دلیلی دمای دستگاه به بیشتر از 80 درجه رسید سریعا شعله پکیج را قطع کرده و با مشخص شدن آلارم یا کد خطا این افزایش دما را به مصرف کننده اعلام می‌کند.

بالا رفتن بیش از حد دمای پکیج معمولا دو حالت دارد :

  1. بالا رفتن دمای پکیج به صورت تدریجی
  2. بالا رفتن سریع دمای پکیج پس از روشن شدن شعله

بالا رفتن بیش از حد دمای پکیج به صورت تدریجی

در سیستم انواع پکیج دیواری قطعه ای به نام سنسور یا NTC وجود دارد که مسئولیت دارد دمای آب مصرفی و آب سیستم گرمایش را به برد کنترل اعلام کند و برد الکترونیک به محض اینکه این سنسور ها دمای نزدیک به 68 درجه را گزارش کنند شعله پکیج را کوتاه می‌کند و همچنین به محض اینکه دمای نزدیک به 80 درجه گزارش شد سریعا به شیر کنترل گاز دستور قطع کامل شعله را می‌دهد.

پس با توضیحات فوق تنها زمانی که دمای پکیج به صورت تدریجی به بیش از 80 درجه برسد زمانی است که این سنسور معیوب شده و دمای حقیقی را گزارش ندهد و دما بالا برود.

البته لازم به ذکر است که در این حالت هم حتی اگر سنسور درست عمل نکرده و دما بالا برود تولید کنندگان پکیج دیواری جهت جلوگیری از احتمال خرابی های بالا رفتن دمای بیش از حد پکیج قطعه دیگری را بعد از سنسور قرار داده اند که اگر به هر دلیلی سنسور گزارش دمای حقیقی را ندهد این قطعه وظیفه اعلام دما و قطع شعله را دارد، این قطعه با نام ترموستات حد شناخته می شود که به طور معمول در دمای 105 درجه ساخته می‌شود و روی لوله رفت مبدل حرارتی اصلی قرار گرفته است.

بالا رفتن سریع و بیش از حد دمای پکیج

این مشکل معمولا زمانی که مشتری قصد راه اندازی دستگاه را داشته نمایان می شود به طوری که دستگاه وقتی شروع به کار می کند به یکباره دمای پکیج به بیش از 100 درجه رفته و شعله قطع شده و کد خطا ظاهر می شود. این مشکل دلایل بسیاری می‌تواند داشته باشد از جمله :

  1. معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون که شامل سوختن و یا جام بودن پمپ می‌باشد
  2. بسته بودن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج و یا شیرهای رادیاتورها (در هنگام راه اندازی حالت زمستانی)
  3. سوختن شیر موتوری
  4. خرابی و یکسره شدن فلوسویچ و یا فلورگلاتور

علت جوش آوردن پکیجدلایل اصلی جوش آوردن پکیج دیواری

  • معیوب بودن پمپ سیرکولاسیون
  • بسته بودن شیرهای رفت و برگشت
  • سوختن شیر موتوری
  • کثیف بودن توری صافی برگشت
  • جرم داشتن مبدل ثانویه و یا مبدل اصلی
  • خرابی بایپاس و یا در رفتن خار فنر سوپاپ بایپاس
  • بسته بودن شیرهای بالا یا پایین کلیه رادیاتورها
  • بسته بودن ایرونت هواگیری روی پمپ
  • معیوب بودن برد کنترل و عدم فرمان به پمپ پکیج (کمتر اتفاق می‌افتد)

جوش آوردن پکیج به خاطر عدم گردش صحیح آب در مدار گرمایشی

معمولا اولین دلیل جوش آوردن پکیج عدم گردش صحیح آب در مدار گرمایشی میباشد که میتونه اول به دلیل گیرپاژ بودن و یا سوختن پمپ سیرکولاسیون باشه که با باز کردن پیچ وسط پمپ و چرخاندن پیچ محور داخلی پمپ از گیرپاژ نبودن اطمینان حاصل کنید و اگر دلیل عدم گردش پمپ جام بودن و یا گیرپاژ بودن نبود احتمالا پمپ سوخته است و باید تعویض گردد .

دومین دلیل عدم گردش صحیح آب در مدار گرمایشی میتونه بسته بودن شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها در فصل زمستان باشد ،برای این منظور دقت کنید در فصل زمستان کلیه شیرهای زیر پکیج دیواری باید باز باشند ، باز بودن شیرها به این معناست که دسته کلیه شیرها باید در امتداد شیر قرار گرفته باشند و نه عمود بر شیر

دقت کنید پکیج دیواری هم در حالت تابستان و هم زمستان جوش میآورد و یا فقط در فصل زمستان و یا شاید هم فقط در فصل تابستان این اتفاق می‌افتد و با در نظر گرفتن مدل پکیج دیواری یعنی پکیج شما تک مبدل هست یا دو مبدل اقدام به عیب یابی مشکل جوش آوردن پکیج نمایید .

پکیج تک مبدل در حالت زمستان جوش میاره

در پکیج تک مبدل چون پمپ پکیج تابستان خاموش میباشد احتمال این وجود دارد که ابتدای فصل زمستان با جام شدن پمپ مواجه شوید . در این حالت علت اصلی جوش آوردن پکیج به موارد زیر مربوط میشود :

  • عدم کارکرد پمپ سیرکولاسیون (جام بودن یا سوختن)
  • بسته بودن شیرهای رفت و برگشت
  • بسته بودن شیرهای پایین رادیاتورها (اگر برای نقاشی رادیاتورها باز شده اند)
  • کثیف بودن توری صافی برگشت
  • معیوب بودن برد کنترل و عدم فرمان به پمپ پکیج در زمستان

پکیج دو مبدل در دو حالت تابستان و زمستان جوش میاره

در پکیج های دو مبدل در صورتی که هم در حالت زمستان و هم تابستان دستگاه جوش بیاره به دلایل زیر مربوط میشود :

  • سوختن پمپ سیرکولاسیون
  • رسوب گرفتن مبدل اصلی
  • بسته بودن ایرونت هواگیری روی پمپ
  • یکسره شدن فلومتر و یا فلوسوئیچ و بسته بودن شیرهای رفت و برگشت

پکیج دو مبدل در حالت تابستانه جوش میاره

اگر پکیج دیواری دو مبدل فقط زمانی که آبگرم را باز میکنیم بعد از چند ثانیه جوش بیاره به موارد زیر مربوط می‌شود :

  • سوختن شیر موتوری
  • در رفتن خار فنر سوپاپ
  • معیوب بودن بایپاس
  • جرم داشتن مبدل ثانویه

پکیج دو مبدل در حالت زمستان جوش میاره

اگر زمانی که آبگرم باز است پکیج به درستی کار میکند ولی به محض بستن شیر آبگرم و در حالت زمستانه پکیج بعد از چند ثانیه جوش میاره و در عین حال پکیج دیواری دو مبدل میباشد به موارد زیر مربوط می‌شود :

  • یکسره شدن فلومتر و یا فلوسوئیچ
  • بسته بودن شیرهای رفت و برگشت
  • کثیف بودن توری صافی برگشت
  • معیوب بودن بایپاس

معمولا در دستگاه های جدید مشتری از روی کد خطای پکیج متوجه افزایش حرارت دستگاه می‌شود. به عنوان مثال در پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ چشمک زدن چراغ 80 و در مدل دیجیتال ارور e81

عدم چرخش آب در مدار باعث بالا رفتن دمای دستگاه می‌شود که دلایل آن کار نکردن پمپ سیرکولاسیون و یا رسوب داشتن پکیج و همچنین بسته بودن شیرهای رفت و برگشت می‌باشد

قبل از هر چیزی از باز بودن شیرهای زیر پکیج و شیرهای رادیاتورها اطمینان حاصل کنید و سپس با کمک آموزشی که در این مطلب قرار دارد اقدام به تست گیرپاژ نبودن پمپ پکيج نمایید.

اینفوگرافیک علت فعال شدن ترموستات حد پکیج 

لازم به ذکر است که بالا رفتن بیش از حد دمای پکیج باعث فعال شدن ترموستات حد می‌شود و معمولا کد خطایی که مشاهده می‌شود با همین مضمون یعنی فعال شدن ترموستات حد ۱۰۵ درجه شناخته می‌شود. 

علت فعال شدن ترموستات حد پکیج
برای مشاهده سایز اصلی روی عکس کلیک کنید

53 دیدگاه ها

  • مطالب موجود در سايت كاملا كاربردي و عالي
    خدا رحمت كنه پدر و مادر نويسنده مطالب و طراح اين سايت رو
    خدا بيشتر كنه امثال شمارو

  • با تشکر از مطالب ارزندتون
    پکیج بوتان کالدا ونیزیا دارم در حالت تابستانه بدون اینکه اب گرم مصرفی رو باز کنم هر چند اتومات دقیقه روشن میشه و باعث جوش اومدن اب داخل پکیج میشه . حتی اسید شویی هم کردم ولی مشکل رفع نشد و اتومات روشن میشه و درجه حرارت رو بالا میبره و آب داخل دستگاه رو جوش میاره تاکید میکنم در حالت تابستانه این مشکل رو دارم . آب گرم بسته هست ولی دستگاه خودبخود روشن میشه

    • اگر زمانی که شیر آبگرم را میبندید دستگاه همچنان به کار ادامه میدهد فلوسوئیچ گیر کرده است و باید نهایتا تعویض شود . ولی اگر بدون باز بودن آبگرم و در زمانی که پکیج خاموش است ناگهان این اتفاق می افتد به احتمال قریب به یقین هنگام شستشوی مبدل محدود کننده ای که در ورودی آب مصرفی روی مبدل میباشد را نصب نکردید و با روشن شدن پمپ فشار آب ساختمان دستگاه روشن میشود . ولی قبل از هر کاری از سلامت فلوسوئیچ اطمینان حاصل کنید

  • سلام . آب مصرفی داغ نرمال است ولی به محض باز کردن آب سرد و مخلوط شدن با داغ درجه حرارت پگیچ بالا رفته و خاموش میشود لطفا راهنمایی فرمایید . پگیچ تاچی تیپ c

  • سلام ممنون از مطالب خوبتون. پکیج بوتان دارم . الان که تابستان هست شیرهای ورودی و خروجی رادیات رو بستم اما مشکلم اینه هنگام مصرف آب گرم با وجود این که درجه حرارت روی کمترین هست ولی حرارت به مرور از 39 به بیشتربن درجه یعنی 63 میرسه. فیلتر فرفره ای که کنارواتر پمپ هست رو هم تمیز کردم موقتا بهتر شد اما بعد یک روز مشکل برگشت. چه کنم

    • دوست عزیز اطلاعات درست بدید. اولا مدل پکيج را ذکر کنید و ثانیا منظورتان از فیلتر فرفره ای کنار واتر پمپ چیست؟؟ ولی با همین اطلاعات ناقص حدس می‌زنم رسوب داشتن مبدل حرارتی باشه

  • سلام وشب بخیر
    پیج مروری مگا 24th دارم
    دمای رو دستگاه نشان نمی ده سنسور و بورد اصلی رو ازیک پکیج دیگر اوردم بستم بازهم دمای دستگاه بالا میره ودستگاهم ارور نمیده روی حالت زمستانه این اتفاق می افته لازم بذکر است دمای کاذب رو نشون میده

    • دوست عزیز مشکل بالا رفتن دما هیچ ربطی به برد نداره. باید پمپ پکيج را بررسی کنید و همچنین گرفتگي در مدار سیستم را

  • با سلام مجدد
    خواهشمندم در پکیج مرکوری مگا24 چگونه وارد تنظیمات بشم
    دستورالعمل گام به گام اگر لطف کنید

  • با درود و سپاس فراوان ،درود بر شرف و معرفت و مرام و بزرگواری شما عزیزان,کارتان واقعا انسانی و در جهت خدمت به هموطنان میباشد و در این اوضاع فقر و تنگدستی و بدبختی و بیچارگی به خداوندخالق هستی قسم که خدمت بزرگی به هموطنان میکنید ،به توهین ها و حرف‌های این و ان توجه نکنید و به راه انسانی خود ادامه دهید ،سپاسگزارم،پاینده باد ایرانمان در پناه اهورامزدا🌹🌹🌹🌹👑👑👑👑

  • سلام وقت بخیر ممنون از مطالب بسیار مفید شما
    برای ما روستایی ها که دسترسی به تعمیر کار نداریم خیلی خوبه

    • سلام. من یک پکیج بوتان مدل پارما ۲۴ دارم. موقع استفاده از آب مصرفی، وقتی آب گرم باز میشود، در ابتدا برای چند ثانیه آب خیلی داغ می آید و سپس درست میشود. علت چی میتونه باشه؟

  • سلام ممنونم از اطلاعات خوبتون
    مشکل پکیج ما این هست که دما رو بالا میبریم، دمای پکیج بالا نمیره موقتا میره ولی سریع پایین میاد… فیلترها و سنسور هم عوض کردیم اما فایده نداشت….پکیج بوتان هست.

    • دوست عزیز به جای اینکه کل قطعات پکیج را خودتون تعویض کنید دست آخرم مشکل را پیدا نکنید بهتره یه تعمیرکار بیارید و مشکل را اساسی برطرف کند

  • سلام
    ممنون ازراهنمای خوبتون
    یه پکیج هست هرسال خودم تنظیم میکنم
    امسال تنظیم کردم هرکاری کردم حوله خشک کن گرم نشددقیق دونه دونه هواگیریه م کردم بازم حوله خشک کن گرم نشد راهنمای کنی ممنون میشم

    • از رادیاتوری که گرم نمیشه هواگیری کنید و مقداری آب تخلیه کنید و فشار بار را روی 2بار تنظیم کنید احتمالا درست شود

  • سلام و هزاران درود بر شما . صمیمانه از شما بابت راهنمایی های خوبتون سپاسگزارم و آرزوی سلامتی و بهروزی براتون دارم . همیشه دعا گوی شما هستم . من الآن چهار روزه زن و بچم از سرما میلرزیدن . به هر کدوم از تعمیرکارا تماس گرفتم حرف از سه چهار میلیون میزدن و هر کدوم یه چی میگفت . یکی میگفت مبدل باید عوض بشه یکی میگفت پمپ باید عوض بشه وووو در حالی که با راهنمایی شما رفتم صافی زیر شیر برگشت رو باز کردم دیدم کلی آشغال گرفته . تمیزش کردم الآن شوفاژ داره عالی کار میکنه . خیر ببینی . بازم ممنونم

    • متاسفانه بعضی تعمیرکارا….. خداروشکر که مشکل شما حل شد.. خونوادتون سلامت ..

  • سلام پکیج تک مبدل خارجی والترو دارم . با باز کردن آب گرم حمام دما شروع به بالا رفتن میکند و به محض اضافه کردن آب سرد کلا آب یخ میشود.
    ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید

  • سلام وتشکر ازراهمنمایی شما
    پکیج تاچی اکو دارم تک مبدل در حالت تایستانی مشکل ندارد ولی در حالت زمستانی بعد از استفاده وبستن شیر آب مصرفی خطای e4 دارم (گرم شدن بیش از حد ). موتور وصافی برگشت چک شده است . اعداد میزان گرمایش را اشتباه نشان میدهد و رادیاتور سرد میشود . بعدازخاموش و روشن کردن پکیج بصورت عادی کار میکند تا زمانی که مجددا آب گرم مصرفی باز شود مجددا e4 داریم .

  • سلام واقعا از بزگی ومردانگی وانسان بودنتون ادم نمیتونه وقادر به گفتن نیست من خودم دست به اچارم وکل پکیج رو با همین سایت شما سرویس کردم وبخاطر این سرویس پکیچ تعمیر کردن رو یاد گرفتم وتونستم امرار معاش کنم و خدا دستتون رو بگیره وحالتون خوب باشه منم هرچی از مشتری میگیرم یه مقدار جزئی رو ازسمت شما به یه فقیر میدم تا چرخه این انرژی متوقف نشه

  • تشکر میکنم از شما که به فکر مردم هستید .بعضی از تعمیرکاران بابت کوچکترین خدمات ،بیشترین هزینه رو میگیرن و این موضوع نه آدم پولدار می‌شناسه نه آدم تنگدست ، با همه پولی هم که میگیرن ،وقتی ازشون توضیح میخوای که اینجور مواقع باید چیکار کنیم ، آدمو میپیچونن. در حالی که حق مسلم مشتری هست که وقتی داره هزینه بالا میده بدونه مشکل از چیه و اگر تکرار شد باید چیکار کنه . مخصوصاً مشکلاتی که ممکن در شب غیر از ساعت کاری پیش بیاد خیلی اعصاب خرد کن هست و آدم رو عصبی می‌کنه ، و یا حتی بعضی ها شب کار هستن و خانواده شون باید بدونن در مواقع مشکل چیکار باید بکنن؛ روزی رسون خداست و نون هیچکسی رو کسی نمیتونه آجر کنه جز خدا .
    بهتره بعضی ها اینقدر خودخواه نباشن و همه چیز رو از نظر مالی نبینن. مرسی از راهنمایی های شما در این سایت و انشاالله خدا به شما خیر و برکت بده و سلامتی برای خودتون و محبتتون انواع تون.

  • پکیج در حالت زمستانه بعداز روشن شدن و تشکیل شعله بلند ارتفاع شعله کم میشه ولی روی شعله کوتاه نمونه و بعد از زمان خیلی کمی دوباره شعله افزایش پیدا میکنه و روی شعله بلند میره همین مسئله باعث میشه دمای آب به سرعت بالا بره و پکیج زود خاموش بشه و این مسئله همین طور ادامه داره مشکل از جی هست

  • درود استاد وقتتون بخیر
    اولا که ممنونم بابت مطالب بسیار خوب و مفیدتون.خداوند بهتون سلامتی و طول عمر عطلاکنه
    آقا پکیج من ایران رادیاتور تک مبدل هستش.تازه رادیاتورها و مبدل و کل مسیرو سرویس و چک کردم و شیر پرکن هم خراب بود تعویض کردم ولی مجددا تا میزنم روی زمستانی کمتراز یک دقیقه چراغ تا هشتاد درجه روشن میشه که باید بگم کل چراغها روشن میشن که نشون دهتده جوش شدن آبه.میخواستم ببینم مشکل از کجاست.حتی پیچ پشت پمپ رو باز کردم و چرخوندم روان بود باز کردم پمپ رو سرویس کنم تمیز بود و کل سوراخها باز باز بودن.دیگه موندم چکار کنم.
    میترسم کسی رو هم بیارم چون دیدم زیاد سر درنمیارن یا باید زنگ بزنن چندجا تا دردو بفهمن یا کلی وسیله تعویض کنن.بخدایبار یکی از معروفها هم بود اومد گفتم روشن خاموش میشه چندجاتماس گرفت یهوخودم گفتم مثل این میمونه نتونه گازو بده بیرون خاموش میشه ولی دودکش سالمه بعد چک کرد تا اون وسیله ای که گاز ناشی از احاگتراق رو بیرون میده سوخته.

  • درود بر شما و ممنون از زحماتتون ، پكيج من ايساتيس تك مبدل است ، در حالت زمستانه زمانى كه شعله براى گرم كردن راديات ها روشن ميشود ، پس از افزايش حدود ١٠ درجه ارور e7 ميدهد و دماء لوله خروجى آب گرم زير مبدل خيلى گرمتر از لوله رفت شوفاژ ميشود ، وقتى چند ثانيه آب گرم را باز ميكنم و آب داخل مبدل خالى ميشود ، پكيج با ريست كردن روشن ميشود و دوباره همان اتفاق ميافتد ، لطفا راهنمايى كنيد

  • سلام. پکیج ایران رادیاتو. دما از ۶۰ درجه پایین نمیاد.و دما از ۸۰درجه بیشتر میشه.
    پمپ ضعیف عمل میکنه.تعمیرکار آوردم .در درجه اول گفت ایراد از پمپ میباشه.
    الان پمپ ضعيف عمل میکنه احتمال داره با دور پایین پمپ صدمات دیگری به پکیج بزنه

    • به مبدل آسیب می‌رساند و علاوه بر پمپ ناچار خواهید شد چند میلیون تومان بیشتر هزینه کنید، پس هر چه سریعتر نسبت به تعویض پمپ و یا تعمیر پمپ اقدام کنید.

  • ولی سر برج باید پمپ بگم بیاد عوض کنه .تا اون موقع میخوام بدونم مشکلی پیش نمیاد. متشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *