علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج در تعمیر پکیج

امروز میخوام در مورد علت گرم نشدن آب پکیج و به طور کلی دلایل گرم نشدن آب مصرفی در انواع پکیج شوفاژ دیواری را با هم بررسی کنیم .

فهرست مطالب

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

به عنوان مثال جهت عیب یابی و پیدا کردن :

  • علت روشن نشدن آبگرم پکیج
  • علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور
  • گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور
  • پکیج روشن می‌شود ولی آب گرم نمی‌شود

تعمیر پکیج ایران رادیاتور

دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج دیواری

وقتی میخواهیم به بررسی دلایل گرم نشدن و یا سرد بودن آب مصرفی پکیج و روش های برطرف نمودن این مشکل بپردازیم باید قبل از هر کاری به چند نکته دقت کنیم :

برای اینکه بهتر متوجه بشید من علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور را به چند بخش تقسیم کردم که هر بخش را جداگانه  شرح داده و طریقه رفع عیب را بیان میکنم .

آب مصرفی پکیج سرد است و هیچ اروری مشاهده نمی‌شود

۱_ آیا آب مصرفی به طور کامل سرد میباشد و هنگامی که شیر آبگرم را باز میکنیم هیچ عکس العملی از پکیج مشاهده نمیشود ؟

دوستان همونطور که قبلا گفتم در عیب یابی پکیج دیواری اولویت با بررسی کدخطا میباشد.

در پکیج ایران رادیاتور مدل آنالوگ کدهای خطا توسط چشمک زدن یک یا چند چراغ به طور همزمان و ثابت مشخص می‌شود.

بررسی کد خطا | علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور
علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

 

در این پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور زمانی که شیر آبگرم را باز میکنیم چراغ های روی پانل به صورت ممتد دو تا دو تا از ۳۰ تا ۸۰ چشمک می‌زنند.

نشانه باز بودن آب مصرفی در پکیج ایران رادیاتور
علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج و روش تشخیص باز بودن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

که در این صورت نشانه این است که سنسور تشخیص دهنده باز بودن آبگرم یعنی قطعه فلوسویچ به طور صحیح باز بودن آب مصرفی را تشخیص داده و عمل کرده است و در این حالت بعد از چند ثانیه چراغ نارنجی رنگ یا به عبارتی چراغ شعله روشن شده و در صورتی که تا زمان باز بودن آب مصرفی خاموش نشود معمولا آب مصرفی میبایست گرم شود .

خرابی فلوسوئیچ یا فلومتر اولین دلیل گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور
خرابی فلوسویچ و یا فلومتر دلیل گرم نشدن آب مصرفی پکیج

البته استثنا هم دارد و ممکن است در این حالت آب مصرفی داغ نباشه و ولرم باشد آن هم زمانی است که سوپاپ شیر سه راهی به دلیل معیوب شدن به صورت صحیح عمل نکرده و نیمه باز بوده و آبگرم را به جایی که به سمت آب مصرفی برود به سمت شوفاژ می‌رود .

برای اینکه از این موضوع اطمینان حاصل کنید به این روش عمل کنید .
با توجه به این نکته که سیستم اکثر پکیج های دیواری طوری طراحی شده که به محض باز کردن آب مصرفی حتی اگر در فصل زمستان باشد مسیر شوفاژ به طور کامل بسته میشود پس زمانی که آب مصرفی باز باشد وقتی به لوله خروج آبگرم از پکیج دست بزنید حتما باید از لوله رفت شوفاژ داغ تر باشد فقط در صورتی که بایپاس نیمه باز باشد در صورتی که در سیستم پکیج دیواری اولویت مصرف با آبگرم هست پس زمانی که شیر آب گرم باز باشد باید مسیر شوفاژ کاملا بسته باشد.و در غیر این صورت با توجه به اینکه چراغ ها جفت جفت حرکت کرده و چراغ نارنجی روشن میباشد آب مصرفی ولرم بوده و داغ نمیباشد.

روش تست فلومتر سه سیم پکیج دیواری

 

آب دزدی بایپاس علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

خوب دوستان برگردیم سر سوالمون :

شیر آبگرم باز میباشد و روی پانل پکیج هیچ عکس العملی مشخص نمیباشد. جواب مشکل خرابی فلوسویچ و فلومتر میباشد.

آب مصرفی سرد است و چراغ ها دو تا دو تا چشمک می‌زنند

۲_ اگر آب مصرفی کاملا سرد باشد و چراغ های پکیج هم به طور نرمال حرکت می‌کنند یعنی فلوسویچ عمل کرده ولی ایرادی در یک قطعه باعث شده که برد فرمان وصل شعله را ندهد.

این مشکل می‌تواند از سنسور آب مصرفی باشد

سنسور ان تی سی جداری و مستقرق
خرابی سنسور حرارتی علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

سنسور حرارتی در واقع وظیفه اعلام دمای آب دستگاه به برد الکترونیک را دارد که در دو نوع مستقرق و جداری وجود دارد که در تصویر هر دو نوع را ملاحظه می‌کنید.

در واقع معیوب بودن سنسور حرارتی معمولا با ارور ظاهر می شود ولی کم شدن حساسیت آن که بیشتر در نوع مستقرق و به دلیل اینکه به صورت مستقیم با آب در تماس است پیش می‌آید که این مشکل بدون هیچ اروری اتفاق می‌افتد.

وجود اشکال در سیستم تهویه علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج می‌باشد :

معمولا این عیب نیز با ظاهر شدن ارور و یا به عبارتی چشمک زدن چند چراغ اتفاق می‌افتد. به عنوان مثال :

آب مصرفی پکیج گرم نیست و ارور 40 60 70 میدهد

مورد بعدی که باعث گرم نشدن آب مصرفی در پکیج ایران رادیاتور میشود از خرابی پرشر هوا  میباشد که البته در این حالت معمولا خطای ۴۰ ۶۰ ۷۰  می‌دهد.  در این صورت قبل از هر کاری اقدام به دو شیلنگ نمودن پرشر هوا نموده و همچنین دریچه های پلاستیکی اطراف دودکش را باز نمایید .

آب مصرفی پکیج سرد میباشد و خطای 40 60 80 میدهد

خرابی برد الکترونیک یا به عبارتی نیمسوز شدن رله فن برد کنترل پکیج ایران رادیاتور نیز از دلایل گرم نشدن آب مصرفی در پکیج میباشد که در اینصورت هم چراغ های 40 60 80 چشمک میزند . در صورت گرم نبودن آب مصرفی و مشاهده شرح کد خطای 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور و روش رفع این ارور ایران رادیاتور میبایست از تعمیرکار مجاز بخواهید برای تعمیر یا تعویض برد کنترل برسند خدمتتون .

خطاهای مربوط به مجموعه فن و پرشر سوئیچ هوا

 

جهت شرح کد خطای 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور و روش رفع این ارور مطلبی که قبلا در همین رابطه منتشر کردیم را مطالعه نمایید
ارور 40 60 80 و ارور 40 60 70 ایران رادیاتور دلیل گرم نشدن آب مصرفی پکیج
اشکال در سیستم تهویه علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

علت روشن نشدن آبگرم پکیج

دلایل گرم نشدن و یا سرد بودن آب مصرفی پکیج و روش های برطرف نمودن این مشکل دلایل زیادی دارد که یک به یک به آنها می‌پردازیم. برای اینکه مشکل گرم نشدن آب مصرفی پکیج را بررسی و عیب یابی کنیم ابتدا باید صورت مسئله برای خودمون روشن باشد. به این معنا که عملکرد پکیج را زیر نظر بگیریم و ببینیم پکیج تا کجا به درستی عمل می‌کند و کجا به مشکل برمی‌خورد. زمانی که شیر آب مصرفی (آبگرم) باز است روی پکیج باید تغییری صورت بگیرد که به معنای عملکرد صحیح سنسور فلوسویچ می‌باشد و زمانی که شعله روشن می‌شود نیز روی پانل پکیج مشخص می‌شود. به عنوان مثال در پکیج ایران رادیاتور زمانی که شیر آب باز است چراغ ها جفت جفت چشمک می‌زنند و زمانی که شعله روشن می‌شود چراغ نارنجی روشن می‌شود.

علت روشن نشدن آبگرم پکیج چراغ نارنجی (چراغ شعله) یکبار روشن شده و خاموش می‌شود

اگر آب مصرفی سرد باشد و شعله یکبار خاموش شده و قطع کرده و دیگه روشن نشده احتمال اول خرابی یون تشخیص شعله میباشد سپس پرشر هوا که قبل از هر کاری اقدام به دوشلنگه کردن پرشر و باز کردن دریچه های پلاستیکی بالای پکیج نمایید .

کمبود فشار گاز علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

کمبود فشار گاز نیز باعث این مشکل می‌شود معمولا در هوای خیلی سرد افت فشار گاز مشاهده شده که باعث خاموشی و از کار افتادن پکیج می‌شود که در این صورت باید پیچ چهارسویی که روی شیر گاز قرار دارد را به اندازه ۲ میلیمتر در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

ویدئو آموزشی نحوه تنظیم شعله پکیج

 

مطلبی را در گذشته تحت عنوان آموزش کاملآموزش تنظیم شعله کوتاه و بلند پکيج دیواری و تنظیم فشار گاز پکیج منتشر کردیم . مطالعه کنید . .
رفع ارور 70 80 ایران رادیاتور با زیاد کردن فشار گاز
وجود اشکال در سیستم گاز رسانی علت دیگر گرم نشدن آب مصرفی پکیج می‌باشد

مورد بعدی آب مصرفی پکیج سرد است و کد خطا میدهد ( یک یا چند چراغ چشمک میزند )

اگر آب مصرفی پکیج سرد بود و چراغ هایی از پکیج به معنای اعلام کد خطا چشمک می‌زند همانطور که گفتم به سراغ مطلبی که در گذشته تحت عنوان شرح کدهای خطای انواع پکیج ایران رادیاتور منتشر کردیم رفته و عیب یابی پکیج را با رفع خطای مشاهده شده ادامه دهید.

 

آب مصرفی پکیج دمای مناسبی ندارد

اگر آب خروجی از پکیج دمای مطلوبی نداشته در صورتی که ولوم دما را روی ماکزیمم قرار داده ایم و ظاهرا پکیج به صورت نرمال و بدون خطا کار می‌کند ولی در عمل آب مصرفی خارج شده از پکیج دمای دلخواه را ندارد و به صورت یکنواخت ولرم میباشد.

اولین کاری که می‌بایست برای عیب یابی این مشکل انجام بدید همونطور که قبل از این گفتم باید در زمانی که شیر آب گرم باز است دست روی لوله رفت شوفاژ یعنی از سمت چپ اولین شیلنگ بزارید و اگر احساس کردید دمای آن از دمای لوله خروجی آبگرم یعنی لوله کناری بیشتر است مطمئنا مشکل از آب دزدی از قسمت بایپاس می‌باشد. برای رفع این مشکل باید شیر موتوری را باز کنید و فنر سوپاپ بایپاس را بیرون بیارید و در صورت لزوم اورینگ ها را عوض کنید منتها قبلش فنر را رسوب زدایی کرده و روغن کاری کنید و سر جاش ببندید.
ولی در صورتی که متوجه شدید بایپاس به درستی کار میکند یعنی گرمای لوله رفت شوفاژ زیاد نبود ولی آب مصرفی همچنان ولرم بود دلایل دیگری دارد .

ویدئو آموزشی نحوه رسوب زدایی پکيج دیواری

 

خلاصه علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج دیواری

در صورتی که بعد از باز کردن آب مصرفی فلوسوئیچ و یا فلومتر عمل کرده و پکیج روشن شود ولی همچنان آب دمای مناسبی ندارد به موارد زیر مربوط میشود :

  • کم بودن فشار گاز و کوتاه بودن شعله باشد
  • هم خرابی و کاهش دقت NTC مصرفی که سبب می‌شود دمای حقیقی را به برد کنترل اعلام نکند و در نتیجه آب مصرفی به خوبی گرم نمیشود
  • همچنین گاهی وجود رسوب در مبدل ثانویه هست که باعث میشه دمای سیستم به سرعت بالا رفته و دستگاه شعله را قطع میکند و تا زمانی که مجدد شعله روشن شود آب مصرفی سرد خواهد شد .
  • خرابی برد کنترل و خطای 40 60 80
  • خرابی پرشر هوا و خطای 40 60 70
  • عدم تشخیص شعله و خطای 70 80 که ممکنه یون خراب باشه

مورد بعدی به این صورت است که آب مصرفی سرد است ولی رادیاتورها داغ میباشد .

علت گرم نشدن آب پکیج در صورتی که رادیاتورها داغ میباشند

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج با وجود گرم بودن رادیاتورها ؟

اگر آب مصرفی سرد بود ولی شوفاژها گرم بودند به این معنی میباشد که پکیج در حالت زمستانی بدون مشکل کار می‌کند فقط یا زمانی که شیر آب را باز میکنیم قطعاتی که مسئول تشخیص باز شدن آب میباشد درست عمل نمی‌کنند و برد متوجه باز بودن آب نمیشود و یا برد متوجه می‌شود و پکیج نیز شروع به کار می کند ولی باز آب خروجی سرد میباشد

در مواردی که برد اصلا متوجه نمی‌شود یعنی چراغ های سبز جفت جفت حرکت نمی‌کند و در مدل دیجیتال عکس آب مصرفی ظاهر نمی‌شود که باید مستقیم برید سراغ سنسوری که وظیفه تشخیص باز بودن آب مصرفی به برد الکترونیک را دارد یعنی فلوسویچ و یا فلومتر رفته و با تعمیر و یا تعویض این قطعه مشکل را برطرف نمایید .

ولی در صورتی که دستگاه متوجه باز بودن آب مصرفی شده و چراغ ها جفت جفت حرکت می‌کنند و یا علامت دوش آب روی نمایشگر ظاهر میشود باید موارد زیر را بررسی کنید :

دلایل دیگر گرم نشدن آب مصرفی پکیج

  • کم بودن فشار گاز
  • دبی بیش از حد آب ورودی
  • فاصله زیاد پکیج تا حمام
  • باز کردن دو شیر همزمان
  • NTC مصرفی
  • بای پاس
  • شیر موتوری
  • دیافراگم و محدود کننده (در مدل های قدیمی )
  • رسوب داشتن مبدل ثانویه

البته در صورتی که مبدل ثانویه رسوب داشته باشد مهمترین مشکل شما نوسان دمای آب مصرفی خواهد بود .

پکیج روشن می‌شود ولی آب گرم نمی‌شود

در صورتی که پکیج روشن شده و رادیاتورها گرم باشند ولی آب مصرفی سرد باشد مشکل از خرابی فلوسویچ و یا فلومتر پکیج می‌باشد.

زمانی که شما شیر آبگرم را باز می‌کنید در پکیج دیواری قطعه ای وجود دارد که باز بودن آب را تشخیص می‌دهد و سپس برد کنترل به شیر موتوری فرمان تغییر حالت می‌دهد و اگر در فصل تابستان باشید همزمان به شیر کنترل گاز نیز فرمان باز شدن می‌دهد تا با جرقه ای که ایجاد می‌شود شعله برقرار شده و آب مصرفی گرم شود. همانطور که توضیح دادم تمام این مراحل ابتدا از تشخیص سنسوری که وظیفه دارد باز بودن آب مصرفی را به برد اعلام کند شروع می‌شود. پس اگر این سنسور معیوب باشد برد کنترل توانایی این را ندارد که باز بودن آب را شناسایی کند و همچنان آب مصرفی سرد خواهد بود. حتی اگر در فصل زمستان باشید و سیستم گرمایش به درستی کار کند در صورتی که شیر موتوری تغییر حالت ندهد هیچ آبی سمت مبدل ثانویه نمی‌رود و آب خروجی سرد خواهد بود.

این سنسور در برخی پکیج ها فلوسویچ هست و در برخی از پکیج ها فلومتر

البته قبل از اینکه اقدام به تعویض این قطعه نمایید بهتره به روشی که در ادامه مقاله بهتون آموزش میدم عمل کنید که اگر مشکل گیر کردن سنگ ریزه داخل فلوسویچ و فلومتر باشد برطرف شود.

در مقاله دیگری به بررسی دلایل سرد شدن آب گرم مصرفی پکیج پرداخته ایم.

ویدئو دیگر در رابطه با آموزش رسوب زدایی پکيج

 

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایساتیس

علت گرم نشدن آب پکیج ایساتیس هم مثل پکیج ایران رارادیاتور و سایر پکیج های دیواری میباشد که تا الان بهش پرداختیم و در کل شما باید ابتدا بررسی کنید که آیا فلوسوئیچ و یا فلومتر عمل می‌کند یا خیر

همانطور که عرض کردم فلوسوئیچ و فلومتر وظیفه اعلام باز بودن آب مصرفی به برد کنترل را دارد و در صورت سالم بودن این سنسور با باز شدن آبگرم تغییری روی پنل مشاهده میشود و در پکیج ایساتیس معمولا این تغییر با روشن شدن عکس دوش آب روی مانیتور مشخص میشود .

خرابی فلوسوئیچ و یا فلومتر پکیج ایساتیس اولین دلیل گرم نشدن آب مصرفی

پس  یا این تفاسیر در صورتی که از پکیج ایساتیس استفاده میکنید و آب مصرفی سرد میباشد و رادیاتورها برعکس گرم هست قبل از هر اقدامی دقت کنید با باز شدن آب گرم آیا علامت دوش ظاهر میشود یا خیر ؟

در صورتی که مشاهده کردید علامتی ظاهر نمیشود سریعا به سراغ  فلوسوئیچ و فلومتر بروید .

روش تست فلوسوئیچ پکیج دیواری

برای چک کردن سالم بودن فلوسوئیچ، میتوانید سیم های آن را اتصال کوتاه کنید. در صورت روشن شدن پکیج، فلوسوئیچ خراب است

آموزش تعمیر فلوسوئیچ و فلومتر پکیج دیواری

قبل از اینکه روش تعمیر فلوسوئیچ و فلومتر یا فلورگلاتور را بهتون آموزش بدم باید بدونید این روش فقط در مواقعی کاربرد دارد که قطعه مورد نظر {فلوسوئیچ و فلومتر} از نظر فیزیکی دچار مشکل نشده باشد و فقط کار نکردن این قطعه به خاطر رسوب گرفتن و یا آشغال و سنگریزه گرفتن توربین و آهنربای این قطعه باشد . برای انجام این کار بعد از اطمینان از معیوب بودن فلومتر و یا فلوسوئیچ و قبل از اینکه به طور کامل اقدام به تعویض این قطعه نمائید به روش زیر عمل کنید :

  • شیر ورودی آب سرد را ببندید
  • شیلنگ های آب سرد و گرم را از زیر پکیج باز کنید
  • جای شیلنگ های سرد و گرم را عوض کنید
  • شیلنگ ورودی آب سرد را در قسمت خروجی آبگرم بسته ئ شیلنگ آبگرم را نیز به همین صورت روی قسمت ورودی آب سرد
  • سپس اقدام به باز کردن شیر ورودی آب سرد نمائید
  • یکی دو تا از شیر های ساختمان را باز کنید و چندین بار آب را بازو بست کنید
  • سپس شیلنگ ها را سر جایشان ببندید

با این کار اگر آشغال و یا سنگریزه و یا حتی گاها کریستال های پلی فسفات خراب شده که باعث گیر کردن توربین شده اند از لوله خارج شده و توربین آزاد خواهد شد

خرابی سنسور ان تی سی دلیل گرم نشدن آب پکیج ایساتیس

خرابی سنسور نیز دلیل دیگر گرم نشدن آب پکیج ایساتیس میباشد

تعمیرکاران برای اطمینان از این موضوع ابتدا پکیج را خاموش کرده و بعد دو سر اهم متر را به دو سر آن وصل می کنند و به این شکل مقاومت اندازه گیری می شود. بعد از این مرحله با استفاده از یک شعله غیر مستقیم دمای ntc را بالا می برند. هدف از این کار اندازه گیری مقاومت و مقایسه آن با استانداردهای تعیین شده است.

دما بر حسب سانتیگرادمقاومت بر حسب اهم
 027
1017
2012
308
405
504
603
702
801.5
خرابی موتور شیر سه راهی پکیج ایساتیس مدل نیو استار

یکی از دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایساتیس مدل نیو استار که دو مبدل میباشد مربوط به هدایت شدن گرمای پکیج به سمت شوفاژ و کار نکردن موتور شیر سه طرفه  یا به عبارتی شیر موتوری پکیج میباشد.

علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

 

Boiler cold water

تست شیر موتوری پکیج دیواری دو مبدل

جهت تست شیر موتوری پکیج های دو مبدل باید خار شیر موتوری را بیرون کشیده سپس در همان وضعیتی که شیر موتوری را در دست گرفته اید از فرد دیگری بخواهید آب را باز و بسته کند . اگر با بازو بست کردن آب مصرفی { البته ما ممئن شدیم که فلوسوئیچ و فلومتر به درستی عمل میکند} میله داخلی شیر موتوری بالا و پایین نرفت به این معنی است که شیر موتوری سوخته است .

البته گاهی هم اتفاق میافتد که مشکل از فنر سوپاپ و یا در رفتن خار فنر سوپاپ بایپاس باشد . برای تست این موضوع هم میتونید زمانی که شیر آب باز یا بسته است با یک پیچ گوشتی میله فنر سوپاپ را محکم به داخل فشار داده تا مطمئن شوید مشکل از گرفتگی و یا معیوب بودن فنر بایپاس نیست.

گاهی هم خراب شدن اورینگ های بایپاس باعث میشه مقداری از آب گرم که باید به سمت مبدل ثانویه رفته تا آب مصرفی را گرم کند به داخل مسیر شوفاژ شده و به همین دلیل آبمصرفی ولرم میباشد . برای تست این مشکل نیز باید درجه آبگرم را روی آخرین دما گذاشته و سپس شیر آبگرم را باز کنید سپس دست خود را روی لوله رفت شوفاز گذاشته اگر احساس کردید بعد از چند دقیقه از باز بودن آب مصرفی هنوز لوله رفت شوفاژ از لوله خروجی آبگرم داغتر میباشد به این معنی است که اورینگ های بایپاس خراب شده و اصطلاحا بایپاس آب دزدی میکند . که حتما میبایست اقدام به تعویض کامل بایپاس و یا اورینگ های آن شوید .

سرد شدن آب مصرفی پکیج ایساتیس بعد از باز کردن همزمان با آب سرد

اگر زمانی که شیر آبگرم را باز میکنید آب کاملا داغ میشود ولی به محض اینکه قصد دارید کمی آب سرد مخلوط کنید تا دمای آب کمی پایین تر بیاد و قابل استفاده شود متاسفانه مشاهده میشود که آب مصرفی به طور کامل سرد میباشد . این مشکل به طور قطع مربوط به معیوب بودن فلومتر پکیج ایساتیس میباشد که میبایست تعویض گردد .

کد خطای E1 پکیج ایساتیس و گرم نشدن آب مصرفی

یکی دیگر از دلایل شایع گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایساتیس بروز کد خطای E1 میباشد که به معنای کمبود فشار بار کمتر از یک بار هست ..

رفع خطای e1 در پکیج ایساتیس:

  • ابتدا مطمئن شوید که هیچ گونه نشتی در پکیج، رادیاتورها و سیستم های لوله کشی پکیج و رادیاتور وجود نداشته باشد.
  • شیر پرکن پکیج را باز کنید تا فشار دستگاه بین 1.5 تا 2 بار قرار بگیرد، سپس دستگاه آماده راه اندازی دوباره است.
  • در صورتی که باز هم دستگاه این خطا را صادر کرد، به احتمال زیاد پرشر سوییچ آب دستگاه خراب است.

البته لازم به ذکر است قبلا مقاله کاملی در رابطه با علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایساتیس منتشر کردیم که میتونید مشاهده کنید .

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما

دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما نیز همانطور که در بالا مطالعه کردید مثل سایر پکیج های دو مبدل میباشد .

به عبارتی اگر رادیاتورها گرم میباشند و فقط آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما سرد میباشد همانطور که گفتم ابتدا باید دقت کنید با باز کردن آب مصرفی تغییری روی چشمک زدن چراغ سبز روی پنل مشاهده میشود یا خیر

اگر با باز کردن آب مصرفی چشمک زدن چراغ های سبز رنگ هیچ تغییری نکرد به احتمال قوی چون در پکیج بوتان اپتیما فلوسوئیچ سنسور مسئول اطلاع دادن به برد کنترل جهت باز بودن آب مصرفی است احتمالا پروانه داخل فلوسوئیچ گیر کرده {برای رفع گیر کردن پروانه فلوسوئیچ به روشی که آموزشداده شد عمل کنید} و در نهایت باید اقدام به تعویض فلوسوئیچ نمایید . ولی جهت اطمینان یافتن از

دلیل دیگر گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما میباشد همانطور که در چندین قسمت از بالا عرض کردیم خرابی سنسور آب مصرفی میباشد

خرابی پمپ و گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما

همانطور که میدانید در پکیج های دو مبدل پمپ شوفاژ نقش اساسی را دارد و در صورت معیوب شدن پکیج دیواری هم در آبگرم مشکل خواهد داشت و هم در رادیاتورها

معیوب شدن پمپ معمولا به چند دلیل است :

  • سوختن سیم پیچ پمپ پکیج بوتان اپتیما {کمتر اتفاق میافتد}
  • سوختن کیت برق پمپ گراندفوس پکیج اپتیما { بیشتر اتفاق میافتد}
  • گیرپاژ شدن پمپ {در صورت مشاهده کار نکردن پمپ پکیج اپتیما ابتدا پیچ دو سوی بزرگ مقابل پمپ را باز کرده و محور داخلی را از طریق یک فازمتر سعیکنید بچرخانید اگر دیدحید سخت حرکت میکرد و یا اصلا جام بود . ابتدا با همان فازمتر سعی در روان سازی محور نموده و در صورت روان نشدن آب پکیج را تخلیه و پمپ را از طریق باز کردن چهار پیچ آلن باز کنید سپس پروانه را با دست روان کرده و پس از روغنکاری سرجایش ببندید}
خرابی شیرموتوری دلیل گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما

همانطور که عرض کردم شیر موتوری در پکیج های دو مبدل وظیفه هدایت آب گرم به داخل مبدل ثانویه را دارد و در صورت سوختن شیر موتوری آب مصرفی به جای اینکه به سمت مبدل ثانویه برود به سمت رادیاتورها میرود . در این حالت با اینکه آب مصرفی باز است و نشانه سالم بودن فلوسوئیچ نیز با تغییر در چشمک زدن چراغ سبز مشخص است ولی وقتی در هنگام باز بودن آب مصرفی وقتی دست خود را روی شیلنگ رفت شوفاژ بگذارید داغ میباشد در صورتیکه شیلنگ آبگرم ولرم میباشد . در این حالت همانطور که گفتم خار شیر موتوری را بیرون کشیده و بالا و پایین رفتن میله شیرموتوری را با باز و بست کردن آب مشاهده کنید .

تعمیر شیر موتوری برقی پکیج دیواری

البته سوتفاهم نشه منظور از تعمیر شیر موتوری برقیدر مواقعی است که مشاهده میشود شیر موتوری خیس شده و در آستانه از کار افتادن میباشد . قبل از سوختن کامل شیر موتوری پکیج خار آن را باز کرده و فیش آن را هم دربیارید . سپس در همان حالتی که هست و بدون اینکه شیر موتوری را برعکس کنید آن را روی رادیاتور و یا بخاری و یا جای گرمی بگذارید تا آب آن کامل خشک شود . لازمه یه شب تا صبح روی شوفاژ و یا جای گرم باشه تا اطمینان حاصل بشه که کاملا خشک شده است . {البته لازم به ذکر است که این مشکل اکثرا در پکیج هایی که شیر موتوری به صورت افقی نصب شده است مثل پکیج اپتیما و OTMA ایران رادیاتور }

طریقه مونتاژ دو نوع شیر موتوری

 

روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان اپتیما و گرم نشدن آب مصرفی

دلایل روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان اپتیما که باعث سرد بودن آب مصرفی شده است :

  • کمبود فشار بار پکیج کمتر از نیم بار {فشار بار مناسب 1/5 بار است}
  • معیوب بودن پمپ
  • خرابی سنسور مدار گرمایش
  • خرابی پرشر هوا
  • خرابی برد کنترل
  • معیوب بودن یون تشخیص شعله
  • بسته بودن گاز  ورودی اصلی
  • بسته بودن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج و یا شیرهای رادیاتورها
  • کثیف شدن توری صافی برگشت
  • گیر بودن و یا سوختن فن تخلیه دود

البته مقاله ای قبلا در رابطه با علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج بوتان اپتیما منتشر کردیم که در آن به صورت مفصل به این مسائل پرداخته ایم .

علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج گلدیران

گرم نشدن آب پکیج گلدیران نیز همانند سایر پکیج های دیواری که تا الان درباره اشما صحبت کردیم عیب یابی مشابهی دارد . بدین ترتیب در صورت مراجعه با مشکل سرد بودن آب مصرفی روبرو هستید قبل از هر اقدامی دقت کنیدٍ آیا روی مانیتور علامت دوش آب ظاهر میشود یا خیر

در صورتی که علامت دوش ظاهر نمیشود مشکل از خرابی فلوسوئیچ و فلومتر میباشد ،برای اینکه اطمینان پیدا کنید که فلوسوئیچ معیوب میباشد سیم های آن را اتصال کوتاه کنید و اگر مشاهده کردید پس از اتصال کوتاه علامت دوش ظاهر شد قطعا فلوسوئیچ خراب میباشد .

خطای E4 دلیل گرم نشدن آب پکیج گلدیران

در پکیج دیواری گلدیران ارور E4 به معنای کمبود فشار بار پکیج میباشد که میبایست فشار بار پکیج را روی 1/5 بار تنظیم کنید .

شیر پرکن در همه پکیج های دیواری در زیر پکیج قرار گرفته و در پکیج گلدیران نیز معمولا در سمت راست زیر پکیج قرار گرفته است که برای تنظیم فشار بار پکیج روی 1/5 بار باید شیر پرکن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا عقربه به 1/5 بار برسد

نکته:

اگر به این طریق فشار بار بالا نرفت ممکن است :

فشار آب ورودی ساختمان کم باشد و میبایست مدت زمان بیشتری منتظر باشید تا عقربه بالا برود ولی هیچ وقت قبل از بستن کامل شیر پرکن محل را ترک نکنید ،البته میتونید شیر پرکن را ببندید و در زمان دیگری اقدام به بالا بردن فشار بار پکیج نمایید .

البته روش دیگری هم برای بالا بردن سرعت تزریق آب به سیستم وجود داره که ممکنه کمی در انجام تنظیم فشار بار پکیج سرعت ببخشد و آن این است که هنگام انجام تنظیم فشار بار دستگاه را بزارید روی حالت زمستانه با این کار باعث میشوید پمپ پکیج روشن شود و چرخش پمپ پکیج باعث بالا بردن سرعت تزریق آب به پکیج میشود .

البته اگر با انجام روش های فوق بازم موفق به تنظیم فشار بار پکیج نشدید باید از یک تعمیرکار درخواست کنید برای بازدید از پکیج

در این مطلب علت روشن نشدن پکیج گلدیران را بررسی کردیم .

در انتهای این مقاله با توجه به اینکه یکی از مهمترین دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج رسوب داشتن پکیج میباشد مطلب مفیدی را در همین رابطه بهتون معرفی میکنم تحت عنوان آموزش رسوب زدایی پکیج

جهت تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران اینجا کلیک کنید

در مورد آموزش اسید شویی مطلبی را تحت عنوان آموزش رسوب زدایی مبدل ثانویه پکیج ایران رادیاتور منتشر کردیم

دانلود مقاله کامل علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

دانلود فایل پی دی اف آموزشی

Water heating

البته پیشنهاد میکنم اگر از مصرف کنندگان محصولات شرکت ایران رادیاتور هستید و به دنبال نمایندگی تعمیرات پکیج ایران رادیاتور هستید فقط از خدمات شرکت پکیجکار استفاده کنید ، چون علاوه بر اینکه زیرنظر شرکت فعالیت دارند قیمت هایی هم که ارائه میدن چیزی حدود نصف تعمیرکاران دیگه هست . البته این موضوع را با یک استعلام قیمت تلفنی متوجه خواهید شد .

(بازم از دوستان کپی کار عاجزانه درخواست میکنم اگر از مطالب سایت ما استفاده می‌کنند حتما منبع را ذکر کنند. در غیر این صورت این کار هم شرعا و هم قانوناً ممنوع می باشد و مطمئن باشید اگر این دنیا نتونم حقم را بگیرم اون دنیا از حق خود نمیگذرم. این که شما بیاید و مطالب و مقالات ما را بردارید و در سایت خود کپی کنید و سپس شروع به ویرایش آن کنید شاید بتونید برخی رو گول بزنید ولی خدا را که نمیشه گول زد)
متاسفم به حال خودم که در مملکتی زندگی میکنم که به کمترین حقوق آدم هم احترام نمی‌گذارند.
بنده فقط به عشق اون معدود مخاطبین فهیم خودم ادامه می‌دهم و امیدوارم روزی در این کشور به جایگاهی برسیم که به دانش همدیگر احترام بگذاریم.

این مقاله با عنوان علت گرم نشدن آب پکیج میباشد ولی به طور کلی برای پیدا کردن دلایل گرم نشدن آب مصرفی انواع پکیج دیواری میتونید از این راهنما کمک بگیرید . جهت مشاهده سایر مقالات ما در زمینه مقالات آموزشی سایت پکیج کار اینجا کلیک کنید .

ویدئو علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

اینفوگرافی علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج
اینفوگرافی علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج

🎤🔆 پادکست 0 تا 100 آموزش گرم نشدن آب مصرفی در انواع پکیج دیواری

در مورد این پادکست :

اگر به دنبال جواب این سؤال هستید که چرا آب مصرفی پکیج شما سرد است باید به این سوالات پاسخ دهید :

آیا به طور کامل سرد است و یا ولرم می‌باشد؟ یا آب مصرفی سرد و گرم می‌شود؟

اگر آب کاملا سرد است ابتدا به کنار پکیج رفته و دقت کنید آیا کد خطایی روی پکیج ظاهر شده است یا خیر

لازم به ذکر است که کد خطا در پکیج هایی که آنالوگ هستند به صورت روشن شدن و یا چشمک زدن برخی چراغ های روی پانل پکیج مشخص می‌شود و در پکیج های دیجیتال که نمایشگر دارند کد خطا همان حروف و اعداد لاتین هست که روی صفحه نمایش مشخص می‌شود.

اگر دستگاه کد خطا نشان می‌داد با مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه خود (اگر دفترچه راهنما ندارید مدل دستگاه را در اينترنت جستجو کنید تحت عنوان دفترچه راهنمای پکیج…..) و بررسی شرح کد خطای ذکر شده در دفترچه راهنما نسبت به عيب یابی و رفع عیب مورد نظر اقدام کنید

در صورت عدم نمایش کد خطا جلوی دستگاه بایستید و از فرد دیگری بخواهید شیر آب گرم را باز کند و شما دقت کنید آیا پس از باز شدن شیر آب گرم روی پانل پکیج تغییراتی دیدید یا خیر

در واقع در تمام پکیج های دیواری به محض باز شدن آب گرم روی دستگاه آنالوگ چراغ هایی چشمک می‌زنند و در پکیج دیجیتال روی نمایشگر آیکون شیر آب و یا دوش ظاهر می شود که نشان دهنده باز شدن آب مصرفی است، اگر این علامت ظاهر نمی‌شود به طور قطع ایراد از فلومتر و یا فلوسویچ است

فلوسویچ و یا فلومتر حسگری است که در ورودی آب سرد نصب شده و به محض باز شدن آب مصرفی با تغییراتی که در این حسگر بوجود می‌آید متوجه باز شدن آب شده و برد الکترونیک را در جریان قرار می‌دهد و برد الکترونیک نیز با فرمان به شیر کنترل گاز و سایر قطعات آب را گرم می‌کند.

اگر آب مصرفی سرد و گرم می‌شود، این بدان معناست که در حین باز بودن آب و روشن بودن شعله و همچنین گزارش هایی که به صورت لحظه به لحظه سنسور حرارتی در رابطه با دمای آب به برد الکترونیک می‌دهد برد متوجه افزایش بیش از حد دما در پکیج می‌شود و برای اینکه این افزایش دما به سایر قطعات آسیب نزند فرمان قطع شعله را می‌دهد و با پایین رفتن دما مجدد فرمان برقراری شعله را می‌دهد و همین قطع و وصل مکرر باعث سرد و گرم شدن آب مصرفی می‌شود

حالا چرا دما بیش از حد بالا می‌رود؟ بالا بودن شعله دستگاه، رسوب داشتن مبدل ثانویه، آب دزدی از قسمت فنر سوپاپ و بایپاس

دلیل ولرم بودن آب مصرفی نیز به خاطر کم بودن ارتفاع شعله می‌باشد، در واقع در فصل یخ بندان زمستان با یخ بستن خطوط گاز افت شدید فشار گاز را شاهد هستیم که در مواردی باعث روشن نشدن پکیج و گاهاً باعث گرم نشدن آب مصرفی می‌شود که در این موارد اگر اقدام به زیاد کردن شعله پکیج نمودید حتما به مشتری تذکر داده که پس از گرم شدن هوا حتما نسبت به تنظیم صحیح شعله پکیج اقدام کنید وگرنه آسیب به دستگاه خواهد رسید

پس به صورت خلاصه برای پیدا کردن علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج باید :

ابتدا کد خطا را بررسی کنید و در صورتی روی پکیج هیچ خطایی ظاهر نشده بود فلوسویچ و یا فلومتر را بررسی کنید 

اگر آب سرد و گرم می‌شود شعله دستگاه را تنظیم کنید و مبدل حرارتی را رسوب زدایی نموده و در نهایت نسبت به تعمیر و تعویض فنر سوپاپ و بایپاس اقدام نمایید 

📽️ ویدئو آموزش علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج :

توضیحات متن ویدئو :

علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج

برای اینکه به دلایل سرد و گرم شدن آب مصرفی در انواع پکیج دیواری پی ببریم ابتدا باید ببینیم زمانی که شیر آب گرم را باز میکنیم و دستگاه شروع به فعالیت می‌کند در عملکرد عادی دستگاه چه تغییراتی اتفاق می افتد که باعث نوسان دمای آب گرم می‌شود، در واقع اگر به پانل پکیج دیواری هنگام باز بودن آب مصرفی و زمانی که آب نوسان پیدا می‌کند دقت کنیم متوجه خواهیم شد شعله دستگاه مرتب خاموش و روشن می‌شود،

 

یه پرانتز باز کنم و سوال زیر را پاسخ بدم : ⬇️

 

چطور از روی پانل پکیج خاموش و روشن شدن مکرر شعله پکیج را متوجه شویم :

در پکیج های آنالوگ معمولا یک چراغ روی پانل مخصوص شعله می‌باشد مثلا در پکیج آنالوگ ایران رادیاتور چراغ نارنجی چراغ شعله می‌باشد و خاموش و روشن شدن این چراغ نشان دهنده خاموش و روشن شدن شعله و بالطبع نوسان آب مصرفی می‌شود، در پکیج های دیجیتال زمانی که شعله روشن می‌شود یک آیکون شعله روی نمایشگر ظاهر می شود.

 

 

 

پس تا اینجا ما فهمیدیم ما میتونیم آب مصرفی با دمای یکنواخت داشته باشیم مشروط به اینکه مادامی که شیر آبگرم باز است همواره شعله دستگاه روشن باشد و اگر حتی برای یک ثانیه شعله قطع شود مطمئنا ما با مشکل سرد و گرم شدن آب مصرفی روبرو خواهیم بود. حالا باید بریم سراغ سوال اصلی یعنی اینکه چرا هنگام باز بودن آب مصرفی شعله مکرر خاموش و روشن می‌شود :

 

اولین علت نوسان داشتن فشار آب ساختمان

در واقع زمانی که فشار آب ساختمان کم و زیاد می‌شود فلومتر و یا فلوسویچ دستگاه دچار خطا شده و کم و زیاد شدن فشار آب را باز و بسته شدن آب تصور می‌کند و به اشتباه برد الکترونیک فرمان قطع و وصل شعله را می‌دهد.

یادتون هست که دیگه وظیفه فلوسویچ و فلومتر چی بود؟

 

 

مورد بعدی که باعث خاموش و روشن شدن مکرر شعله پکیج می‌شود رسوب داشتن مبدل ثانویه و مبدل حرارتی اصلی هست.

رسوب داشتن مبدل حرارتی باعث عدم گردش صحیح آب در مدار سیستم میشود که این عدم گردش آب باعث بالا رفتن مقطعی دمای دستگاه شده و به همین خاطر سنسور حرارتی دمای بالا را به برد گزارش داده و برد الکترونیک شعله را برای لحظاتی قطع کرده و پس از پایین رفتن دما مجدد شعله وصل می‌شود

 

مورد بعد که باعث سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج می‌شود تنظیم نبودن شعله پکیج دیواری هست.

دوستان عملکرد صحیح پکیج دیواری هنگام باز بودن آب مصرفی زمانی اتفاق می افتد که شعله کوتاه و بلند دستگاه به خوبی تنظیم شده باشد، در این حالت اگر سنسور دمای پکیج را کمی بالا احساس کند برد کنترل شعله دستگاه را ابتدا کوتاه کرده و در واقع به جای خاموش و روشن شدن، شعله مرتب کوتاه و بلند می‌شود و این کوتاه و بلند شدن شعله باعث خروج آب با دمای یکنواخت می‌شود.

 

دلیل بعدی نوسان دمای آب مصرفی پکیج وجود اشکال در قسمت بایپاس و سوپاپ شیر موتوری است.

همانطور که قبلا عرض کردم بایپاس وظیفه دارد وقتی شیر آب گرم باز می‌شود مسیر گردش آب را از سمت رادیاتور کامل قطع کرده و آب را داخل دستگاه بچرخاند تا آب مصرفی به خوبی گرم شودر

حال اینکه اگر از این قطعه مقداری آب به سمت رادیاتورها برود آب مصرفی درست گرم نشده و برد کنترل با تصور اینکه دبی آب مصرفی بیش از زیاد است دستگاه را با حداکثر ظرفیت و شعله بلند مشغول به کار می‌کند و به همین خاطر پس از مدتی دمای دستگاه بالا رفته و بالاجبار شعله دستگاه برای لحظاتی قطع می‌شود

 

دلیل بعدی هم خرابی پرشر سوئیچ هوا می‌باشد. در این حالت هم پرشر سوئیچ هوا به دلیل معیوب شدن در هنگام کار مرتب قطع می‌شود و با قطع شدن پرشر سوئیچ هوا برد الکترونیک تصور می‌کند عملکرد فن قطع شده و برای جلوگیری از آسیب رسیدن به مبدل حرارتی شعله را قطع می‌کند

از دلایل دیگر سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج میتونیم معیوب بودن سنسور حرارتی و همچنین بسته بودن ایرونت هواگیری پمپ را ذکر کنیم. خوب امیدوارم از این ویدئو لذت برده باشید

لینک مقالات مرتبط به این مطلب

اگر این مقاله را کامل مطالعه کردید و به این موضوع علاقه دارید میتونید از مقالات زیر هم استفاده کنید

مطلب 1

Why do I have hot water but no hot water?

دوستان و همراهان همیشگی سایت پکیج کار ما کلیه ویدئو های آموزشی در زمینه آموزش صفر تا صد تعمیر پکیج دیواری را در این لینک قرار داده‌ایم ، اگر علاقمند به این حرفه هستید حتما سری به این لینک بزنید

66 دیدگاه ها

  • ببخشید پکیج ما مرکوری مگاترم28 علامت دوش یا شیر اب روی صفحه دیجیتالی ظاهر میشه ولی چرا بازم اب گرم نمیشه چکارکنم

    • سلام
      این مشکل باید توسط تعمیرکار بررسی شود
      باید ببینید آیا در زمان باز بودن آب مصرفی شعله روشن است یا خیر ؟
      در ضمن اگر شعله روشن میشود آیا آب مصرفی به طور کامل سرد میباشد و یا ولرم میباشد ؟
      {احتمال خرابی برد کنترل و یا سنسور حرارتی میباشد }

    • فلومتر یا اگر فلوسویئچ داشته باشد خراب می باشد
      اگر فلومتر داشته باشد دو سر اون رو جامپ کرد اگر جواب داد فلوسویئچ خراب است

      • رادیاتور ها مثل قبل که درجه آخر میذاشتیم اتیش میگرفتیم الان درجه اخر مثل درجه اول اون موقعه اس چرا گرم نمیکنه

    • سلام پکیچ ایران رادیاتور ما مدلM24FFهستش مشکلش اب گرمشه شیر اب گرمو باز میکنم اما اب سرده هیچ اروری هم نداره چراغ ها دوتا دوتا روشن میشن و چراغ شعله نیز روشن میشه ولی اب سرده

      • دقت کنید اگر شعله خاموش و روشن میشود ممکنه مبدل رسوب گرفته در غیر اینصورت ممکنه اورینگ شیر سه رهی خراب شده و دستگاه آب دزدی داره . برای اطمینان اقدام به بستن شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها در زیر پکیج کنید اگر بعد از بستن مسیر رادیاتورها دیدید مرتب شعله خاموش شده و احتمالا ارور میدهد همان مشکل شیرسه راهی میباشد که عرض کردم

    • توضيحاتتون كاربردي نيست مثلا نميدانيم فلوسوييچ کجاباید پیداش کرد یا پرشرهوا یعنی چی وکجاقرارداره و بسیارموارددیگر…

  • باسلام
    پکیج من ایران رادیاتور هستش اگه رادیاتور روشن باشه آب هم گرم میشه ولی اگر رادیاتور رو خاموش کنم اونوقت آب گرم نمیشه یا بعبارتی شعله روشن نمیشه
    ممنون از راهنمای تون

    • با سلام
      احتمالا فلوسوئیچ و یا فلومتر گیر کرده و شایدم مشکل پیدا کرده . اول جای شیلنگ های سرد و گرم زیر پکیج را برعکس کنید اگر گیر داشته باشه برطرف میشه . نشد عوض کنید

  • درود و تشکر به خاطر مطالب خوبتون
    من یه پیکیج ایران رادیاتور M24cf دارم که اب رو به اندازه کافی گرم نمیکنه تمام مطالب بالا رو هم چک کردم و ایراد از اونها نبود و اما فهمیدم که پکیج دو تا شعله داره یه شعله کم و یه شعله زیاد تو پیکج من شعله زیاد هیچ وقت رخ نمیده و همیشه شعله روی کم هست هر چی هم تعمیرکار اومده نتونسته بفهمه کجا ایراد داره ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • سلام
      دوست عزیز این حرف شما مشکل یک تعمیرکار نیست و ایراد شخص شماست. اصلا هیچ معنایی ندارد این حرف شما که شعله بلند ندارد و هر چی تعمیرکار اومده نفهمیده
      پیشنهاد میکنم در این گونه موارد حتما از یک تعمیرکار بخواهید موضوع را بررسی کند، گاهی پرداخت مبلغ ناچیزی بابت تعمیر پکیج بسیار باصرفه تر از اینکه خودتون بخواهید انجام بدید در میاد.
      اگرم اسرار دارید خودتون انجام دهید لطفا ایراد دستگاه را واضح تشریح بدید

    • سلام پکیج ما ایران رادیاتور انالوگ مدل m24 هست
      وقتی اب گرم رو باز میکنم پکیج روشن میشه چراغ ها هم دوتا دوتا حرکت میکنن اما اب گرم به جای این که بیاد تو لوله برای مصرف میره تو رادیات ها

      • اگر آبگرم کاملا سرد است احتمالا یا شیر موتوری خراب است ولی اگر آب ولرم است و یا سرد می‌شود احتمالا فنر سوپاپ بایپاس رسوب گرفته است

  • سلام و خسته نباشید
    ایران رادیاتور دو مبدل فن دار مدل m
    پکیج در حالت گرمایش حدود ۱۵_۲۰ثانیه کار میکنه و سه دقیقه استراحت
    ۱_ایا تایمش طبیعیه؟
    ۲_پمپ در حالت سه دقیقه (حاات گرمایش)استراحت بدون شعله کار میکنه ایا درسته؟یعنی در واقع میشه گفت پمپ در حالت گرمایش چه شعله برقرار باشه و چه شعله نباشه کار میکنه
    ولی وقتی در حالت اب مصرفی قرار میدی دستگاه رو لا باز شدن شیر پمپ هم عمل میکنه و با بسته شدن شیر پمم قطع میکنه

    • بله دوست عزیز
      اگر پمپ در حالت گرمایش یکسره کار نکنه چطور متوجه بشه گرمای رادیاتورها کم شده و بخواد شعله را وصل کنه. هیچ عیبی نداره دستگاه شما

  • سلام و عرض ادب
    من یه پکیج پارما 22 فن دار دارم که روحالت تابستانی مشکلی نداره ولی رو حالت زمستانی در دماهای 40 تا 55 پکیج هر 3 چهار دقیقه یکبار فقط یه لحظه روشن میشه شعلرو بالا میکشه و خاموش میشه نکته دیگه هم اینکه وقتی روحالت زمستانی شیر آبگرمو باز میکنم رفت رادیاتور ها هم همزمان با آبگرم داغ میشن و از داخل پکیج صدای شرشر آب میاد

    • صدای شر شر آب ایراد جدی نیست ولی گرم شدن لوله رفت میتونه به خاطر آب قاطی کردن بایپاس باشه باید باز شود و بررسی شود

  • سلام پکیج ما اب مصرفی را گرم نمی کند وهیچ اروری برای گرم کردن علامت خاصی ندارد ولی در حمام یک شیر اب معمولی نصب کردم که از ان اب گرم می اید علت چه متونه باشه

  • سلام آقا تورا خدا هرچه زود تر جواب بدین.
    پکیج من بارل هست. آب مصرفی را نمیتونه به صورت مداوم داغ کنه حدود 10 ثانیه آب گرم گرم میشه ولی بعد از 10 ثانیه آب ولرم میشه. آب رادیات خوب داغ میشه. جرم گیری گردم ولی فایده ای نداشته. آیا میشه مشگلش از مبدل ثانویه باشه؟

  • سلام پکیج ما ایران رادیاتور فن دار هست آب گرم داریم ولی آب گرم تو رادیاتور نمیاد و رادیاتور ها سرده مبدل ثانویه تمیز کردیم شلنگها تمیزه رادیاتورها شستشو شده ولی همچنان رادیاتورها کارنمیکنه چراع ها سریع از ۳۰ تا اخر میاد و مشعل خاموش میشه مممون میشم راهنمایی کنین

  • با سلام
    آب گرم مصرفی پکیج ایران رادیاتور مشکل نداره
    ولوم دمای گرمایش رادیاتورها رو مثلا روی ۶۰ قرار میدم
    حدود ۲۰ ثانیه به ۶۰ درجه میرسه و خاموش میشه
    درجه حرارت از ۶۰ پایین میاد تا روی ۳۰ قرار میگیره و روشن
    نمیشه تا ریست بشه یا آب گرم رو یه لحظه باز کنم تا دوباره مشعل روشن و دما رو تا ۶۰ برسونه و …

    ممنون میشم راهنمایی کنین مشکل کجاست

  • درود
    شوفاژها گرمند . آب در آشپزخانه و دستشویی گرم میشود ولی در حمام ولرم و سرد میشود .

    • سلام بسیار متشکر از سایت خوب شما .
      پکیج من فرولی هست و با افت فشار آب ارور داد بعد کلی بدبختی و کشف رمز برای ریست کردنش، بعد ریست کردن ، آب گرم بهداشتی کار نمیکنه بدون هیچ اروری و آب گرم رو که باز میکنم نمایشگر درجه حرارته کنار عکس دیجیتال شیرآب حرکت میکنه ولی نمایشگر جریان شیرآب باز شدن آب رو نشون نمیده ، نکته اینجاست که وقتی کلید کامفورت رو میزنم که پکیج از روی اکونومی میره روی کامفورت، بلافاصله بدون باز بودن شیر آب گرم ، علامت دیجیتال جریان‌آب روی شیر آب نمودار میشه و مشعل هم واقعا روشن میشه!!! یعنی انگار یک راه کاری هست برای داشتن آب گرم فورس ماژور.. حالا میخوام ببینم من موقع ریست کردن، برنامه ایی رو ندانسته تغییر دادم یا نه شانسی همین موقع ریست کردن، پکیج هم خراب شده؟؟
      تشکر از پاسخگویی شما 🌹🌹🌸🌸

        • درستش کردم.. من موقع ریست کردن وارد برنامه ها شدم و آبی گرم رو دستی خاموش کرده بودم.. با بررسی همه ی ۲۴ نوع برنامه بلاخره فهمیدم برنامه ی شماره ۳ مربوط به خاموش و روشن کردن آب گرم هست و باید روی عدد ۱ باشه.. البته در این بین، خیلی از کارایی های دیگه رو هم تونستم بفهمم و نوشتم همه رو.. که با توجه به اینکه دفترچه راهنمای پکيجم رو در هیچ سایتی پیدا نکردم. من بعد بدردم میخوره.. و اگر دوستان در مورد برنامه سوالی داشتند در خدمت هستم. ضمنا پکیج من فرولی مدل
          DIVAtop micro F32 هست.. بازم تشکر میکنم از سایت خوب و مفید شما🌹🌹

    • سلام با تشکر از شما
      پکیچ لورچ مدل هیرو۲۴، دارم. مدار گرمایش شوفاژ کار می‌کند ولی آب گرم مصرفی در دو حالت تابستانی و زمستانی ولرم است، شعله در حداکثر ارتفاع خودش وجود دارد ولی دمای آب مصرفی به ۳۰ درجه که می‌رسد، مشعل خاموش می‌شود و کد خطا ۰۶ ظاهر میگردد. چطور میشه تشخیص داد که ایراد از سنسور سیستم گرمایشی ntc است یا سنسور حد، ویا آیا مبدل رسوب داره؟
      در ضمن کارکرد پمپ و پروانه اش بررسی کردم روی حالت ۳ کار می‌کند.

      • دوست عزیز به هیچ کدام از موارد گفته شده مربوط نمی شود، پیشنهاد میکنم تا خرج اضافه روی دست خودتون نگذاشته اید از یک تعمیرکار بخواهید برای بازدید مراجعه کند

  • سلام وقت بخیر
    پکیج من برند مگاترم مدل مگا پلاس هستش
    از دیروز اب گرم مصرفی حمام سرد شده در صورتی که اب گرم سرویس بهداشتی و اشپزخانه اوکی هستش
    دمای اب مصرفی روی 50 درجه تنظیم شده که موقع استفاده از حمام از 37 بالاتر نمیره در صورتی که در سرویس بهداشتی و آشپزخانه این مشکل را ندارم
    لطفا راهنمایی فرمایید
    با تشکر

    • دوست عزیز در سیستم پکیج برای همه شیرهای آبگرم یک خروجی قرار دارد ولی مشکل شما ممکنه به خاطر فلومتر باشه و یا چیز دیگری که نیازمند بازدید تعمیرکار متخصص می‌باشد

  • سلام و خسته نباشید.پکیج ایران رادیاتور دارم رادیات ها گرمه ولی شیرهای آب مصرفی رو باز میکنم اصلا آب نمیاد

    • ابتدا از باز بودن شیر ورودی آب سرد پکیج اطمینان حاصل کنید و نهایتا ممکنه مشکل از رسوب گرفتن مبدل حرارتی باشه. بهتر بود مدل پکيج را میفرموید

    • سلام با تشکر از مطالب دقیق و مفید و ارزشمند شما
      و وقت و صبر و حوصله ای که برای جواب به سوالات می‌گذارید.
      پکیچ لورچ مدل هیرو۲۴، دارم. مدار گرمایش شوفاژ کار می‌کند ولی آب گرم مصرفی در دو حالت تابستانی و زمستانی ولرم است، شعله در حداکثر ارتفاع خودش وجود دارد ولی دمای آب مصرفی به ۳۰ درجه که می‌رسد، مشعل خاموش می‌شود و کد خطا ۰۶ ظاهر میگردد. چطور میشه تشخیص داد که ایراد از سنسور سیستم گرمایشی ntc است یا سنسور حد، ویا آیا مبدل رسوب داره؟
      لازم به ذکر است که از کارکرد پکیچ حدود یکسال بیشتر نمی‌گذرد
      در ضمن کارکرد پمپ و پروانه اش را بررسی کردم روی حالت ۳ کار می‌کند.

  • سلام خسته نباشید مهندس من یک پکیج ایران رادیاتور سری mدارم اول اینکه با باز کردن اب گرم مصرفی یه صدایی مثل لولای در که باز و بسته میشه میاد و در قطع اب مصرفی نیز همین شکل هست و و سوال دوم بعضی اوقات صدایی مثل چسبیدن پلاتین رله همچین چیزی با صدای بلند و ممتد میاد که مجبور به قطع پکیج میشم و دوباره روشن میکنم
    ممنون از اینکه راهنمایی بکنید

  • سلام. بابت راهنماییتون بسیار ممنونم. من مشکلی برام پیش آمده که درصورتی که امکانش براتون هست کمکم کنید چون واقعا تو این سرما گرفتار شدم با نبود گرما و آب گرم.
    بنده 3هفته پیش پکیج بوتان منزل رو سپردم برای تعمیر و سرویس و بازبینی… سرویسکار وقتی تو مغازش برد بهم زنگ زد گفت مبدل خراب شده و قیمتش 3 میلیون تومان میشه… بعد بهم زنگ زد گفت یکی برام گیر آورده و خلاصه بعد 10 روز برام بستش و نصب کرد و قرار بود سرویس هم انجام بشه که قیمت اونو با تمام لوازم و دستمزد و فیلتر و… بیش از 500 تومان نشه و وقتی باهام حساب کرد 4 م ازم خواست و روشن کرد و رفت بدون اینکه فاکتوری بهم بده… منم مقصر بودم که یادم رفت بگم فاکتور رو میخوام.
    الان باز 2 روز که پکیج روشن هست ولی صدای فعال شدن شعله و گرمی آب و رادیاتور نمیاد و همه چی سرده.
    سوالم اینه که مبدل که گفت تعویض کردش ممکنه جوش داده باشش یا تعمیر شده باشه و اگه امکان تعمیر و جوشش هست آیا الان اگه باز کنم امکان تشخیص تعمیری و جوش جوردن مبدل توسط یه کارشناس دیگه هست یا من دستم به جایی بند نیست؟؟؟خداییش 4 م هزینه که من پرداخت کردم قیمت معقول یه مبدل و سرویس سالانه پکیج هستش؟؟؟ یا واسه من عجیبه؟ ضمن اینکه باز اگه کار می‌کرد حرفی نداشتم ولی باز الان تو سرمام

    • مشکل شما به طور قطع نشانه بی انصافی تعمیرکار می‌باشد و بنده شخصا همین تصور را دارم که مبدل تعمیر شده. بهتره شما برید و از تعمیرکار داغی مبدل عوض شده را طلب کنید، چون همون داغی مبدل را میتونید به عنوان ضایعات به قیمت 800 هزار تومان بفروشید. در هر صورت اگر بعد از این همه هزینه دوباره مشکل پیدا کرده بهتره برید سراغ تعمیرکار

  • سلام در پکیچ بوتان آب سرویس ها و ظرفشویی خوب داغه وهمین طور رادیاتورها ولی برای حمام به گرمی رو شوی ها وظرف شویی نیست علت چه میتواند باشد آیا مشکل در پکیچ است یا کاتریج شیر حمام ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • سلام
    پکیج ما خراسان هست، یه اسم عجیب غریب فرانسوی روش نوشته، از نوع زمینی هست.
    وقتی شیر آب گرم به مقدار کم باز است دمای آن بالا می باشد اما وقتی شیر آب گرم زیاد باز می شود دمای آن ملایم می شود.
    رادیات ها هم مشکلی ندارند.

    • احتمالا مشکل خاصی نداشته باشد و این به خاطر خاصیت پکیج های زمینی هست که چون در حالت زمستان با باز کردن آب پمپ قطع نمی‌شود و دستگاه توانایی گرم کردن همزمان آب مصرفی و شوفاژ را ندارد با این مشکل روبرو هستید. میتونید هنگام استفاده از حمام شوفاژ را خاموش کنید

  • سلام و خسته نباشید
    از پکیج ایران رادیاتور استفاده میکنم که چند روز است اب شوفاژ مشکلی ندارد اما اب گرم مصرفی هم سرد است و هم گاهی گرم می شود خواهشمندم راهنمایی بفرمایید.

  • سلام وقت بخیر
    پکیج ایران رادیاتور داریم زمانی که رادیاتور ها خاموشن اب گرم هم کار نمیکنه زمانی که شیر آب گرم را باز میکنیم حتی چراغاشم روشن نمیشه هیچ نوع ارور یا خطایی هم نمیده فقط چراغ کلید آب گرم روشنه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  • سلام وقت بخیر
    پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF تو ساختمون نصبه.شوفاژا خیلی خوب گرم میشن اما آب مصرفی رو که باز میکنی اصلا چراغ نارنجی رنگ مربوط به شعله روشن نمیشه ولی چراغای سبز دوتا دوتا روشن میشن.ممنون میشم راهنمایی کنید؟

  • سللام و تشکر بابت اطلاعات و راهنمایی های خوبتون . لطفا اگر ممکنه قطعات پکیج را همراه عکس نمایش داده و حتی المقدور نحوه تعمیر و سرویس قطعات را مختصرا توضیح بفرمایید . سپاسگزارم .

  • واقعا خدا پدر و مادر سازنده این سایت را بیامرزه که انقدر به فکر مردم هست، الان دو ساله دارم از مطالب این سایت استفاده میکنم بدون یه قرون هزینه، دیروز دیگه مجبور شدم زنگ زدم پکیج کار واسه تعمیر پکیج اومدن، یه جوان خیلی با معرفت اومد و مشکل پکیج را با حوصله برطرف کرد، گفتم چقدر میشه با اینکه دو ساعت زحمت کشیده بود گفت 150 هزار تومان، واقعا موندم اگر تعمیرکارای دیگه انسان هستند اینا چی هستند جز فرشته نجات ما

  • عرض سلام و ادب
    بفرموده مولا علی علیه السلام هرکس کلمه ای به من بیاموزد مرا عبد خویش نموده است
    بنده از سایت شما خیلی چیزا یاد گرفتم، واقعا این کار شما اجر دنیوی و اخروی داره
    خدا به کسب و کارتون برکت و به خودتون سلامتی بده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *